شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پنتاگون تجهیزات نظامی سنگین به سوریه می‌فرستد

 

دو مقام نظامی آمریکایی تایید کردند که پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، درصدد اعزام تانک و سایر تجهیزات نظامی سنگین به سوریه است. هدف از این اقدام، حفاظت از میدان‌های نفتی در برابر داعش و نفوذ ایران عنوان شده است.

شامگاه پنج‌شنبه، دوم آبان‌ماه، چند ساعت پیش از اعلام مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، خبرگزاری رویترز به نقل از لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، نوشت: «پنتاگون در حال آماده‌سازی طرحی برای سوریه است. هدف از این طرح، جلوگیری از احیای مجدد داعش و کنترل منابع نفتی از سوی ایران عنوان شده است.»

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته است که نیروهای ایالات متحده، با «نیروهای سوریه دموکراتیک» در شمال شرقی سوریه همکاری خواهند کرد تا مانع از احیای مجدد داعش و کنترل این نیروها بر میادین نفتی منطقه شوند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی، بدون ذکر نام، نوشت که وزارت دفاع آمریکا احتمالا صدها نیرو در شمال شرقی سوریه مستقر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، نیز شامگاه پنج‌شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت با مظلوم عبدی، از فرماندهان نیروهای کرد شمال سوریه، گفت‌وگو داشته است و او از نقش آمریکا در منطقه قدردانی کرده است.

در بخش پایانی  پیام توییتری ترامپ آمده است: «شاید وقت آن است که کردها به سمت مناطق نفتی سوریه بروند.»

اعلام همکاری مجدد نیروهای آمریکایی با کردهای شمال سوریه، تنها دو روز پس از توافق ترکیه و روسیه بر سر ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه صورت می‌گیرد.

بر پایه توافق رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه، نیروهای روسی، با همکاری دولت مرکزی سوریه، در عمق ۳۰ کیلومتری مرزهای سوریه با ترکیه مستقر خواهند شد. بر اساس این طرح، نیروهای کرد شمال سوریه باید به طور کامل از این منطقه حائل خارج شوند.

خبر استقرار مجدد تانک‌ها و تجهیزات نظامی سنگین آمریکا در شمال سوریه در حالی اعلام می‌شود که پیش از این، مقام‌های آمریکا، بنا به دستور ترامپ، از تخلیه تقریبی تمام هزار نیروی مستقر در منطقه خبر داده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More