شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
نظر دولت استرالیا در پارلمان این کشور ختم به شکستی کم‌سابقه شد

پناهجویان بیمار می‌توانند برای درمان به استرالیا وارد شوند

 

برای نخستین مرتبه از سال ۱۹۲۹ میلادی، پارلمان استرالیا چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه، برخلاف نظر دولت حاکم رای داد که پناهجویان بیمار می‌توانند برای درمان وارد خاک آن کشور شوند.

استرالیا از سال ۲۰۱۳ پناهجویانی که از مسیر دریا به‌سمت این قاره می‌آیند را در جزایر اقیانوس آرام حبس می‌کند تا پرونده درخواست پناهندگی آنان بررسی شود. این افراد بیشتر به کمپ‌های مستقر در پاپوآ گینه نو و نائورو فرستاده می‌‌شوند.

به‌دنبال این تصمیم پارلمان، دولت استرالیا زندان بدنام مستقر در جزیره کریسمس را بازگشایی می‌کند تا افراد پناهجوی بیمار پس از ورود به استرالیا، در این زندان تحت درمان قرار گیرند. جزیره کریسمس از جزایر قلمرو استرالیا در اقیانوس آرام است.

 

در همین زمینه بخوانید:‌ پناهجوی کرد ایرانی‌تبار چهره سال ادبیات استرالیا شد

 

ائتلاف نشنال لیبرال حاکم در استرالیا درمورد چنین تصمیمی گفته بود «این قانون امنیت ملی را به‌خطر می‌اندازد» و با آن مخالفت کرده بود. بااین‌حال، این طرح با ۷۵ رای موافق در مقابل ۷۴ رای مخالف تصویب شد.

در سال ۱۹۲۹ میلادی، دولت وقت پس از رای مخالف پارلمان، انتخابات زودهنگام برگزار کرد، ولی این مرتبه، دولت استرالیا چنین تصمیمی را رد کرده است.

تصمیم پارلمان مبنی‌بر ورود پناهجویان بیمار به استرالیا، پس از بالا گرفتن بیش از پیش نقدها بر مقررات سخت‌گیرانه علیه پناهجویان، امکان‌‌پذیر شد. به‌خصوص که اواخر سال گذشته، یک پسر ۱۲ساله در کمپ‌های خارج از استرالیا حالش بد شد، چون هفته‌ها بود که اعتصاب غذا کرده بود.

پزشکان بدون مرز، وضعیت اردوگاه‌های پناهجویان استرالیا خارج از این کشور را «ورای بی‌پناهی» خوانده و عفو بین‌الملل کمپ جزیره نائورو را «جزیره ناامیدی» عنوان کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More