شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: گروه اقدام برای ایران با هدف تغییر رفتار این رژیم راه‌اندازی شد

 مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در نشستی  از راه اندازی «گروه اقدام ایران» خبر داد.  ریاست این گروه را «برایان هوک» مدیر کنونی سیاست‌گذاری وزارت خارجه بر عهده خواهد داشت و  وظیفه او هماهنگی سیاست‌های امریکا در قبال ایران خواهد بود.

  • پمپئو: آمریکا با رنج بلندمدت ملت ایران هم‌صدا شده است. ما متعهد هستیم همه تلاشمان را انجام دهیم تا تغییر رفتار ایران را شاهد باشیم.
  • پمپئو: آقای برایان هوک ریاست گروه اقدام ایران را بر عهده خواهد داشت. او اولویت‌های ترامپ را در رده‌های مختلف می‌شناسد.
  • پمپئو: ما به فشار علیه ایران تا زمان تغییر رفتار شریرانه این کشور ادامه خواهیم داد.
  • برایان هوک:رژیم ایران یک نیروی بی‌ثبات کننده بوده است. گروه اقدام ایران بر اعمال راهبرد فشار علیه این کشور متمرکز خواهد بود. گروه اقدام ایران نقش بسیار مهمی را در مورد اقدام‌های آمریکا علیه ایران به عهده خواهد گرفت.
  • برایان هوک: من از سال ۲۰۰۶ در زمینه ایران کار کردم و رایزن آقای جان بولتن بودم. از پمپئو تشکر می‌کنم که من را انتخاب کرد تا این راهبرد را ادامه دهم.
  • برایان هوک :رژیم ایران یک نیروی بی‌ثبات ساز بوده است. گروه اقدام ایران بر اعمال راهبرد فشار علیه این کشور متمرکز خواهد بود. گروه اقدام ایران نقش بسیار مهمی را در مورد فشارهای آمریکا علیه ایران به عهده خواهد گرفت.
  • برایان هوک در پاسخ به سوالی درباره برنامه مشخص گروه اقدام برای ایران: این گروه با یک جمعی از پرسنل دائمی تشکیل می‌شود و افراد تازه‌ای هم به آن اضافه می‌شود. این تیم متعهد است که تلاش‌های جهانی در زمینه‌ اقدام علیه ایران را هماهنگ کند.
  • برایان هوک درباره مذاکره مستقیم با ایران: اگر رژیم ایران تعهد خود نسبت به تغییرات بنیادین نشان دهد، بله. رئيس جمهور مایل است که مذاکره است ولی این فقط زمانی پیش می‌اید که مطمئن شویم ایران درباره تغییر رفتارش جدی است.
  • برایان هوک در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی همراه کردن سایر کشورها علیه ایران: ما می‌خواهیم جلوی درآمد ایران برای تامین مالی تروریسم را بگیریم. اگر نگاه کنید به پولی که ایران به اسد و حماس و حزب‌الله می‌دهد، میلیاردها دلار می‌شود. ما می‌خواهیم این مسیر را خشک کنیم.
  • برایان هوک: اگر به محدوده تهدیدهای ایران نگاه کنید، می‌بینید که فقط آمریکا را تهدید نمی‌کند بلکه تهدیدی علیه سایر کشورها هم هست.
  • برایان هوک: توپ در زمین رژیم ایران است که رفتار خود را عوض کند. ما انتظار داریم رفتار عادی از ایران ببینیم ولی اختلاف‌های داخلی رژیم به خودشان ربط دارد.
  • برایان هوک درباره تاثیر خروج از برجام بر دولت روحانی: برجام توافق بدی بود و رئيس جمهور تصمیم خود را بر طبق منافع ملی پیش برد. برجام بازه گسترده تهدیدهای ایران را در برنمی‌گرفت.
  • برایان هوک درباره مناسبات چین و ایران: هدف ما کاهش واردات نفت ایران از سوی همه کشورها و رساندن آن به صفر تا تاریخ ۱۳ آبان است. تحریم‌ها از آن زمان عملی می‌شود و صنعت کشتی‌‌سازی و نفت و مبادلات مالی را در برمی‌گیرد.
  • برایان هوک: ما در رژیم تحریم‌های خودمان آماده‌ایم تحریم‌های ثانویه را بر دیگر کشورها اعمال کنیم.
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More