شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو در گردهمایی جمهوری‌‌خواهان: ترامپ، چین را به پاسخگویی واداشت و آیت‌الله‌ها را تحت فشار قرار داد

در دومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و تعدادی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه در حمایت از نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور سخنرانی کردند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در دومین شب گردهمایی جمهوری‌خواهان، در پیامی از اورشلیم گفت: «رییس‌جمهور ترامپ در مورد نقاط مختلف جهان تصمیم‌های شجاعانه‌ای گرفته است. از تهاجم اقتصادی حزب کمونیست چین پرده برداشته و پکن را به دلیل شیوع ویروس چینی به پاسخگویی واداشته است.»

پمپئو افزود: «امروز به خاطر سیاست‌های رییس‌جمهور ترامپ، ناتو در وضعیت قوی‌تری قرار دارد، اوکراین صاحب سیستم پدافندی شده و آمریکا از یک پیمان پرضرر خارج شده تا بتواند برای جلوگیری از تهدیدات روسیه موشک بسازد.»

او گفتن: «رییس‌جمهوری، آمریکا را از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با ایران بیرون آورد و آیت‌الله‌ها، حزب‌الله و حماس را تحت فشار قرار داد.»

پمپئو گفت: «رییس‌جمهوری، سفارت آمریکا را به اورشلیم، شهر خدا و پایتخت به حق سرزمین یهودیان منتقل کرد و همین دو هفته پیش توافق صلحی تاریخی را بین اسرائیل و امارات متحده عربی شکل داد. این توافقی است که در تاریخ از آن یاد خواهد شد.»

در ادامه این گردهمایی، رند پال، نماینده جمهوری‌خواه سنا، در حمایت از نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری، گفت به عملکرد دولت او افتخار می‌کند و او را رییس‌جمهوری خواند که به جای آغاز جنگ‌ها به آنها پایان می‌دهد.

پال افزود: «اگر خواهان پایان جنگ‌ها و کاهش مالیات‌ها هستید و می‌خواهید آمریکا به سمت سوسیالیسم نرود به دونالد ترامپ رای بدهید.»

در ادامه برنامه، جمعی از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و کشاورزان از عملکرد و برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ اعلام حمایت کردند.

پم باندی، دادستان سابق فلوریدا، در این مراسم گفت: «اگر سوابق ۴۷ ساله جو بایدن را بررسی کنید، خواهید دید که تنها خانواده او بهره برده‌اند نه مردم آمریکا.»

تیفانی ترامپ، فرزند دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، نیز در این گردهمایی ضمن دفاع از عملکرد پدرش در زمینه ایجاد اصلاحات قضایی و اشتغال‌زایی، از عملکرد رسانه‌ها در نحوه انعکاس واقعیت‌های موجود انتقاد کرد.

تیفانی ترامپ گفت:«پدر من تنها کسی است که تشکیلات موجود، دیوان‌سالاری، شرکت‌های بزرگ داروسازی، انحصار رسانه‌ای را به چالش می‌کشد تا اطمینان حاصل کند که آزادی‌های ذکر شده در قانون اساسی حفظ شده و عدالت برقرار شود.»

مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، در این گردهمایی در حمایت از دونالد ترامپ گفت: «آمریکا سرزمین فرصت‌ها است و رییس‌جمهور ترامپ هر روز می‌جنگد تا عرصه رویاهای آمریکایی را وسیع‌تر کند.»

در ادامه، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در مراسم سوگند شهروندی پنج نفر از نژادها و فرهنگ‌های مختلف شرکت کرد و شهروندی ایالات متحده را به آنها اهدا کرد.

اریک ترامپ، فرزند دونالد ترامپ، نیز در این گردهمایی گفت دموکرات‌ها می خواهند بودجه پلیس کاهش یابد، آنها می خواهند هر عقیده‌ای را که مخالف آنهاست سانسور کنند.

اریک ترامپ افزود: «رییس‌جمهور ترامپ از متحدان آمریکا خواست سهم منصفانه خود در دفاع از امنیت جهان غرب را بپردازند. پدر من ارتش آمریکا را بازسازی کرد و هواپیماها و ناوهای هواپیمابر جدید را به این مجموعه اضافه کرد و حقوق نظامیان را افزایش داد.»

اریک ترامپ با اشاره به اقدام ترامپ در صدور دستور کشتن ابوبکر البغدادی و قاسم سلیمانی، گفت: آمریکا دیگر در چشمان دشمن ضعیف نیست. لحظه‌ای که نیروهای ویژه جنگی رییس‌جمهور ترامپ بعضی از خطرناک‌ترین تروریست‌های روی زمین را کشتند روزی است که آمریکا خواست هرگز از دشمن شکست نخورد.

در پایان گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی گفت: «این یک واقعیت تلخ است که ما نتوانیم به بخش‌هایی از تاریخ خود افتخار کنیم. از شما می‌خواهم درحالی‌که از گذشته درس می‌گیریم برآینده تمرکز کنیم.»

ملانیا ترامپ گفت در صورتی‌که همسرش در انتخابات پیروز شود با همه ایالت‌ها برای تهیه قوانینی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر همکاری خواهد کرد و اطمینان حاصل خواهد کرد که همه جوامع برای مقابله با مساله اعتیاد و آزار کودکان منابع کافی در اختیار داشته باشند.

ملانیا ترامپ، همچنین با کسانی‌که در نتیجه شیوع کرونا آسیب دیده‌اند ابراز همدلی کرد و از مردم آمریکا خواست تنوع نژادی را درک کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More