شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در ادامه سفر به منطقه

پمپئو در ابوظبی: ما به مشارکت و نیروی نظامی شما نیاز خواهیم داشت

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در ادامه سفر خود به منطقه، خطاب به محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده، گفت: «ما به مشارکت و نیروی‌های نظامی شما نیاز خواهیم داشت.»

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه سوم تیرماه، از امارات متحده خواست تا به منظور اطمینان، نظارت و اقدام‌های بیشتری بر فعالیت‌های دریایی ایران در منطقه اعمال کند.

روز دوشنبه وزیر خارجه آمریکا، در آستانه سفر به منطقه، ضمن این که بار دیگر جمهوری اسلامی را «بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم» در جهان معرفی کرد؛ هدف از سفر منطقه‌ای خود را «کسب اطمینان از همسویی استراتژیک و چگونگی ایجاد یک ائتلاف جهانی، نه صرفا بین کشورهای حوزه خلیج (فارس)، بلکه در آسیا و اروپا» معرفی کرد.

همزمان با سفر  پمپئو به منطقه، آمریکا به همراه بریتانیا، عربستان سعودی و امارات بیانیه مشترکی درباره ایران و تنش‌های موجود در منطقه منتشر کردند.

در بیانیه مشترک این چهار کشور از ایران خواسته شده تا به تمامی اقدام‌هایی که ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد پایان دهد. 

وزیر خارجه ایالات متحده در ابوظبی خطاب به محمد بن زاید گفت که رییس جمهوری آمریکا مایل است این نکته در میان گذاشته شود که ایالات متحده حاضر نیست که هزینه این وضعیت را پرداخت کند.

 دونالد ترامپ، روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت آمریکا نیازی ندارد در تنگه هرمز باشد. به گفته ترامپ، ایالات متحده با فاصله زیادی بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی در جهان است و نیازی به چنین حضوری ندارد.

به گفته ترامپ، چین، ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر بخش بزرگی از نفت خود را از طریق تنگه هرمز دریافت می‌کنند. آمریکا در این منطقه، بدون هیچ مزدی از کشتی‌رانی بین‌‌المللی منطقه حفاظت کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More