شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: با گذشت ۴۰ سال از اشغال سفارت، جمهوری اسلامی همچنان گروگان‌گیری می‌کند

مایک پمپئو⁩، وزیر خارجه ایالات متحده، به مناسبت چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده که به رغم گذشت چهل سال از اشغال سفارت و به گروگان گرفتن ۵۵ نفر از کارکنان آن، در مدت ۴۴۴ روز، جمهوری اسلامی همچنان به گرو‌گان‌گیری‌های خود ادامه می‌دهد.

در بیانیه روز دوشنبه سیزدهم آبان‌ماه وزیر خارجه آمریکا «مردم ایران اصلی‌ترین قربانیان رژیم جمهوری اسلامی» معرفی شده‌‌اند.

وزیر خارجه آمریکا، همچنین روز دوشنبه با جمعی از گروگان‌های آمریکایی در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران و خانواده‌های آن‌ها دیدار کرد. پمپئو در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن اشاره به دیدار خود با گروگان‌های سابق نوشت: «شجاعتی که این وطن‌پرستان نشان دادند با میراث بزدلانه رژیم ایران در استفاده از انسان‌های بی‌گناه به‌ عنوان گروگان، در تضاد کامل است.»

 

 

پمپئو همچنین در بخشی از پیام روز دوشنبه خودش ضمن اشاره به موضع‌گیری دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، حکومت ایران را مسئول ناپدید شد رابرت لوینسون معرفی کرد. لوینسون، کارمند بازنشسته پلیس فدرال آمریکا، از اسفند ۱۳۸۵ تاکنون ناپدید شده است. او آخرین بار در هتل مریم جزیره کیش، در جنوب ایران، دیده شده بود.

دولت آمریکا همزمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، پاداش ارائه اطلاعاتی که منجر به یافتن محل نگهداری یا آزادی رابرت لوینسون شود را به ۲۰میلیون دلار افزایش داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روز دوشنبه علاوه بر اشاره به نام رابرت لوینسون، به ژیائو وانگ‌ و سیامک نمازی، دو آمریکایی دوتابعیتی که در ایران بازداشت هستند، نیز اشاره کرد و خواهان آزادی تمامی آمریکایی‌های زندانی در ایران شد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز به مناسبت چهلمین سالروز اشغال سفارت آمریکا در پیامی نوشت: «رژیم ایران همچنان ناعادلانه شهروندان ایالات متحده و خارجی را بازداشت می‌کند. کار درست آزاد کردن آن‌ها است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More