شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پروفسور آمریکایی: ترامپ احتمالاً استعفاء خواهد داد

 

یک پروفسور آمریکایی دانشگاه کلمبیا (Columbia University) می‌گوید دونالد ترامپ احتمالاً به خاطر بحران قانون اساسی که در اثر تماس داماد و پسرش با مقامات روسی به‌وجود آمده است از مقام خود استعفاء خواهد داد.

روزنامه ایندی‌پندنت امروز یکشنبه 25 تیرماه در این مورد می‌نویسد: «فیلیپ بابیت (Philip Bobbitt) یک پروفسور برجسته در امور قوانین آمریکا در دانشگاه کلمبیا، استعفای دونالد ترامپ در پی پیگرد قانونی اعضای خانواده خود را 'محتمل‌ترین امکان' پیش بینی کرده است.

ایمیل‌های پسر ترامپ نشان داده است که وی در تابستان سال گذشته همراه با جرد کوشنر (Jared Kushner) داماد ترامپ و پاول منافورت (Paul Manafort) از گردانندگان کمپین انتخاباتی ترامپ با یک وکیل وابسته به کرملین در روسیه دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

پسر ترامپ در پاسخ به پیشنهاد دادن اطلاعات خصوصی درباره کمپین هیلاری کلینتون از سوی وکیل روسی گفته بوده: «اگر آنچه تو می‌گویی واقعیت دارد من عاشق دریافت این اطلاعات هستم.»

پروفسور بابیت در نشریه ' ایونینگ استاندارد' (Evening Standard) نوشته است: «اهداف سیاسی ترامپ هرچه باشد مشخص است که وی قصد دارد با نابود کردن دو سلسله حزبی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در آمریکا یک سلسله حکومتی برای خانواده خودش به‌وجود بیاورد.

این بزرگترین هدف اوست. استعفای او اگرچه اکنون خیلی بعید به نظر می‌رسد ولی می‌تواند تنها انتخاب او در صورت احتمال زندانی شدن فرزندانش و تحت پیگرد قرار گرفتن خودش در آینده باشد.»

پروفسور بابیت برادرزاده لیندون جانسون (Lyndon Johnson) رئیس‌جمهوری پیشین آمریکاست و از صاحبنظران در مورد قوانین اساسی ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More