شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرده‌برداری از یک پروژه جاسوسی در امارات متحده

 

لوری استرود (Lori Stroud)، یک مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا فاش کرده است که پس از استعفا از سازمان سیا در سال۲۰۱۴، در یک پروژه جاسوسی در امارات متحده عربی استخدام شده است که هدف آن زیر نظر گرفتن مخالفان دولت امارات، از جمله ایران و قطر بوده است.

استرود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز فاش کرده است که پس از جدا شدن از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، به استخدام موسسه جاسوسی راوین (  Raven به معنای کلاغ سیاه) که مقر آن در ابوظبی است، درآمده و دو سال در آنجا کار کرده است.

وظیفه تیمی که استرود با آن کار می‌کرده، هک کردن و اخذ اطلاعات از کامپیوترها و گوشی‌های مخالفان دولت امارات بوده است.

استرود هدف پروژه‌ای را که در آن کار می‌کرد، دسترسی به اطلاعات کامپیوترها و گوشی‌های افراد و دولت‌های مخالف امارات متحده عربی ازجمله ایران عنوان کرده است.

به گفته او هدف این سازمان که تعدادی از کارشناسان اطلاعاتی پیشین آمریکایی را به استخدام خود داشت، هک کردن اهدافی در ایران، یمن، قطر و ترکیه بوده که همگی از مخالفان دولت امارات بوده‌اند. او البته نگفته است که در ایران به اطلاعات کدام نهادها دسترسی پیدا کرده‌اند.

این مأمور سابق سازمان سیا، همچنین فاش کرده است که آن‌ها داخل حساب کاربران رسانه‌های اجتماعی که مخالف دولت امارات بودند، می‌شدند و آن‌ افراد را ردیابی می‌کرده‌اند.

البته آن‌طور که استرود گفته است، هدف سازمان راوین، تنها تروریست‌ها و سازمان‌های دولتی خارجی نبوده، بلکه مخالفان و فعالان حقوق‌بشر که امارات آن‌ها را دشمنان امنیت‌ملی خود می‌داند را نیز هدف قرار داده‌اند.

دولت امارات در ارتباط با این پروژه اعلام کرده است که آن کشور با خطرخشونت ازسوی گروهای افراطی مواجه بوده و راوین یک پروژه مبارزه با تروریسم بوده که با همکاری آمریکا اجرا شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این اطلاعات در اختیار کشورهای دیگری قرار گرفته است یا خیر.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More