شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاپ به میانمار سفر کرد

 

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان سفر چهار‌روزه خود به میانمار را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری «ای.اف.پی»، پاپ فرانسیس روز دوشنبه ششم آذر به کشورعمداتا بودایی مذهب میانمار سفر کرد.  این سفر با توجه به انتقادات جهانی در خصوص پاکسازی قومی گروه مسلمان روهینگیا توسط ارتش این کشور و آواره شدن ۶۲۰ هزار نفر از آنان به بنگلادش دارای اهمیت خاصی است.

هزاران نفر به استقبال پاپ آمدند و کودکان میانماری از اقوام مختلف این کشور به وی گل دادند.

این در‌حالی‌است که عملیات ارتش میانمار در چند‌ماه اخیر علیه گروه روهینگیا، انتظارات از پاپ برای انتقاد ازشیوه برخورد دولت میانماربا این اقلیت قومی-مذهبی را بالا برده است.

در حالی که پاپ از گروه روهینگیا به عنوان برادران و خواهران خود یاد کرده‌است، نام‌بردن از واژه روهینگیا از جانب پاپ در سخنرانی‌اش ممکن است انتقاداتی در میان تندروهای بودایی در میانمار برانگیزد.

قرار است وی با رهبر این کشور «آنگ سان سوچی» دیدار کند، رهبری که جایزه صلح نوبل وی به خاطر سکوتش در برابر سرکوب گروه روهینگیا از جانب بسیاری از فعالان حقوق بشر زیر سئوال رفته است.

پاپ همچنین قرار است با رهبر نظامیان این کشور دیدار کند، دیداری که با توجه به نقش نظامیان در سرکوب  روهینگیایی‌ها بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود که این دیدار به بهبود وضعیت این گروه مسلمان در میانمار کمک کند.

قبل از ترک رم پاپ در سخنرانی‌اش در اجتماعی ۳۰ هزار نفره گفت: "با من دعا کنید تا حضور من (در میانمار) به نشانه همدلی و امید برای این مردم (روهینگیا) بدل شود."

این اولین باری است که جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کاتولیک میانمار از پاپ استقبال می‌کنند.

پاپ فرانسیس روز پنجشنبه این هفته قرار است به بنگلادش سفر کند و با گروهی از روهینگیایی ها در داکار پایتخت این کشور دیدار کند.

چشم ناظران زیادی از سراسر جهان به این سفر تاریخی دوخته شده تا بلکه تاثیر حضور بارزترین شخصیت مذهبی جهان بر بهبودی وضعیت گروه اقلیت قومی-مذهبی مسلمان روهینگیا در میانمار را ببینند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More