شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
بالاترین رقم بودجه در عربستان

پادشاه عربستان بودجه ۲۹۵ میلیارد دلاری این کشور را اعلام کرد

 

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، بودجه این کشور را برای سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. این بودجه ۲۹۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این بیشترین رقم بودجه‌ای است که تاکنون در این کشور تصویب شده است.

ملک سلمان روز سه‌شنبه ۲۷ آذر، در صحبت‌های تلویزیونی خود به هنگام امضا سند بودجه گفت که عربستان درصدد است که با اعمال اصلاحات اقتصادی، بخش خصوصی را  در این کشور تقویت کند.

ملک سلمان همچنین در صحبت‌های خودش گفت که خواهان دست‌یابی به نظم مالی و شفافیت اقتصادی در عربستان است.

تلاش برای تقویت بخش خصوصی در حالی است که هزینه‌های دولتی در عربستان در بودجه سال ۲۰۱۹، نسبت به سال گذشته، هفت درصد افزایش داشته است.

کسری بودجه، رشد اقتصادی پایین و بی‌کاری، به ویژه در میان جوانان، از مشکلات اساسی اقتصاد عربستان است.

نرخ بی‌کاری در این کشور در حدود ۱۲درصد اعلام شده است که بیشترین مقدار در یک دهه گذشته است.

بر اساس طرح چشم‌اندازی که برای سال ۲۰۳۰ تعریف شده است؛ حکومت عربستان قرار است که شغل‌های بیشتری برای شهروندان ایجاد کند؛ اما با بالا رفتن مالیات‌ها، بسیاری از کسب‌وکاری خرد در این کشور ضربه خورده‌‌اند.

پایین آمدن بهای جهانی نفت، درآمد این کشور را کاهش داده است. انتظار می‌رود که در سال آینده هم عربستان کسری بودجه هنگفتی را تحمل کند. 

بر پایه برآورد ‌های رسمی، میزان کسری بودجه سال آینده عربستان، ۱۳۱ میلیارد دلار اعلام شده است. به باور برخی از کارشناسان اقتصادی، خریدهای نظامی و هزینه‌های جنگ یمن هم به کسری بودجه در عربستان دامن زده است.

عربستان روزانه در حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند. با این حال حکومت عربستان در تلاش است که بخشی از هزینه‌های خود را از محل صادرات غیرنفتی به دست بیاورد. درآمدهای غیرنفتی قرار است که در بودجه سال آینده، یک-سوم کل بودجه را تشکیل دهد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More