شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاداش ۱۲میلیون دلاری آمریکا برای دادن اطلاعات درباره دو فرمانده حزب‌الله لبنان

 

ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه هجدهم مهرماه، ۱۲ میلیون دلار پاداش، برای دادن اطلاعات منجر به دستگیری دو فرمانده حزب‌الله لبنان، تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته که مبلغ ۷ میلیون دلار برای ارائه اطلاعات درباره اطلاعات درباره طلال حمیه، رئیس سازمان امنیت خارجی حزب الله تعیین کرده است. همچنین برای ارائه اطلاعات درباره فواد شکر، یکی دیگر از فرماندهان برجسته این گروه حمایت شده از ایران نیز ۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم آمریکا به خبرنگاران گفت: «این برای نخستین بار در 10 سال گذشته است که ایالات متحده آمریکا، برای بازداشت دو عضو حزب‌الله لبنان، جایزه تعیین می‌کند».

وی در این زمینه افزود:« جایزه‌ای که امروز اعلام شد، گام دیگری در افزایش فشار علیه آنها و گروهشان (حزب‌الله) است».

سیلز با تأکید بر اینکه قرار دادن حزب‌الله در فهرست تروریستی، «اقدامی سمبولیک نیست»،  گفته که در چارچوب راهبرد کلی آمریکا در قبال ایران که از سوی دونالد ترامپ اعلام خواهد شد، واشنگتن از دیگر کشورهای جهان خواهد خواست که این گروه را یک گروه تروریستی اعلام کنند.

مقامات آمریکا می‌گویند، طلال حمیه که از سال ۲۰۱۵، در فهرست «تروریست‌ها» قرار گرفته، «شاخه تروریستی بین‌المللی حزب‌الله لبنان» را اداره می‌کند و با بسیاری از «حملات تروریستی» و «ربودن شهروندان آمریکایی» ارتباط دارد.

اما فواد شکر که از سال ۲۰۱۳، در این فهرست جای دارد، از نظر واشنگتن «از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان» به شمار می‌رود.

واشنگتن، از سال ۱۹۹۷ گروه حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

نیکلاس راسموسن، رئیس مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا نیز حزب الله را متهم کرده است که در حملات تروریستی در سراسر جهان نقش داشته است و گفته که «این گروه تقریبا در همه جای دنیا حضور دارد».

راسموسن با اشاره به بازداشت دو نفر در ژوئن گذشته به اتهام انجام فعالیت‌هایی به سود حزب‌الله لبنان، تاکید کرد که «این گروه در تلاش است که به توانایی انجام حملات در خاک امریکا دست یابد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More