شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وکلای ترامپ: هدف دموکرات‌ها حقیقت‌یابی نیست، بزرگترین مداخله در انتخابات آمریکاست

وکلای دونالد ترامپ در جلسه روز شنبه دادگاه استیضاح رییس‌جمهوری آمریکا، قانونگذاران دموکرات را متهم کردند که از ابتدا برای وارونه کردن نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ تلاش کرد‌ه‌اند و گفتند که اکنون نیز تحقیق درباره روابط ترامپ با اوکراین «ماموریتی برای حقیقت‌یابی نیست، بلکه تلاشی با انگیزه سیاسی و با هدف بیرون بردن او از کاخ سفید است.»

پت سیپولونی، مشاور حقوقی کاخ سفید به اعضای مجلس سنای آمریکا گفت:‌ «آنان می‌خواهند بزرگترین مداخله در انتخابات در تاریخ آمریکا را رقم بزنند و ما نمی‌توانیم بگذاریم این اتفاق بیفتد.»

اکثریت مجلس سنای آمریکا با جمهوری‌خواهان است و دموکرات‌ها برای رسیدن به هدف‌شان در مجلس سنا نیازمند رای دو سوم اعضای مجلس سنا یعنی ۶۷ رای هستند درحالی که ۵۳ عضو از یک‌صد عضو مجلس سنا یعنی اکثریت این مجلس در حال حاضر با جمهوری‌خواهان است.

تیم حقوقی ترامپ در جلسه دادگاه استیضاح در روز شنبه تلاشش را به رد اتهاماتی که علیه دونالد ترامپ صادر شده اختصاص داد. اعضای حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند دونالد ترامپ با درخواست از اوکراین برای تحقیق درباره رقیب سیاسی‌اش جو بایدن و همچنین مانع‌تراشی بر سر راه کنگره، از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.

وکلای دونالد ترامپ با ذکر اختیارات و قدرت ریاست جمهوری می‌گویند مخالفان سیاسی که هدفشان پیروز نشدن ترامپ در انتخابات ماه نوامبر آینده است، او را هدف قرار داده‌اند.

وکلای ترامپ گفتند استیضاح تداوم بحث تحقیقات درباره ترامپ است که بر ترامپ، از پیش از آغاز کارش به عنوان رییس‌جمهور، سایه افکنده بود، از جمله درباره مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا.

جی سکولو، وکیل ترامپ گفت که دموکرات‌ها چون بر سر روسیه نتوانستند او را مغلوب کنند، ترامپ را درباره اوکراین مورد تحقیق قرار دادند.

دونالد ترامپ در توییتی در این باره نوشت:‌«هر انسان باانصافی که دادگاه امروز در سنا را تماشا کند، می‌تواند ببیند که چقدر غیرمنصفانه با من رفتار شد و این یک کلک استیضاحی کاملا حزبی است که همه، از جمه خود دموکرات‌ها به آن واقفند.»

جلسه روز شنبه دادگاه استیضاح در سنا، دو ساعت بیشتر طول نکشید و قرار است جلسه بعدی در روز دوشنبه از سرگرفته شود.

دموکرات‌ها طی سه روز جلسات آتشین علیه ترامپ، روز جمعه بحث‌هایشان را جمع‌بندی کردند و هشدار دادند که ترامپ به سوءاستفاده از قدرت و به خطرانداختن کشور ادامه خواهد داد، مگر آنکه کنگره مداخله کرده و پیش از انتخابات ۲۰۲۰ او را برکنار کند. 

وکلای ترامپ می‌گویند تلاش دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از سمت ریاست جمهوری، رسم «بسیار بسیار خطرناکی‌» را در سال برگزاری انتخابات بنا خواهد گذاشت.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More