شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر عاشق نروژی بعد از وزارت از حزب هم استعفا داد

 

پرسندبرگ وزیر شیلات نروژ پس از استعفا از  مقام وزارت از سمت قائم مقامی حزب «اف‌.ار‌.پ»، هم کناره گرفت.

مطبوعات نروژ پرسندبرگ را متهم کردند که بدون رعایت پروتکل‌های امنیتی به همراه دوست دختر ایرانی‌اش به ایران سفر کرده است.

بد بیاری وزیر نروژی از آنجا شروع شد که یک نشریه تخصصی شیلات، عکسی از وزیر و دوست دخترش بهاره لنتس را در سواحل بابلسر منتشر کرد، پس از آن بود که روزنامه‌های سراسری نروژ، سفر شخصی وزیر شیلات را پیگیری کردند و البته عکس‌های بیشتری در اینستاگرام بهاره پیدا کردند.   

هر چند پرسندبرگ پیش از این دو بار به ایران سفر کرده و با مسئولان ایرانی مذاکراتی درباره شیلات و صادرات ماهی به ایران انجام داده بود اما سفر شخصی‌اش بی‌اطلاع دولت نروژ و به همراه یک ایرانی و با موبایل دولتی انجام شد و موجی از انتقاد به راه انداخت.

دولت نروژ اعلام کرده است که ایران منطقه امنیتی است و بنابر اظهارات نخست وزیر نروژ، مقامات دولتی این کشور در سفر به ایران باید که تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در نظر بگیرند.

گفته می‌شود پلیس نروژ موبایل پرسندبرگ را ضبط کرده تا معلوم شود آیا هکرهای ایرانی به اطلاعات دولتی نروژ نفوذه کرده‌اند یا نه ؟

اما ماجرا هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند در برخی از گزارش ها آمده است که بهاره لنتس، دوست دختر ایرانی وزیر سابق شیلات، شرکت صادرات ماهی داشته است و حالا باید تحقیق شود آیا پرسندبرگ از موقعیت دولتی برای رونق گرفتن کار و بار دوست دخترش سوء استفاده کرده است.

بهاره لنتس ۲۷ ساله مقیم اسلو پایتخت نروژ است. او از پناهندگان ایرانی است که با پرونده «فرار از ازدواج اجباری» به نروژ پناهنده شده است.

از سویی دیگر پرسندبرگ عضو حزب «اف ار پ » و از معدود سیاستمداران نروژی است  که علنا برنامه و شعارهای ضد مهاجرت را تبلیغ می‌کند.

حزب اف ار پ ، معتقد است که نروژ باید در سیاست‌های مهاجرپذیری خصوصا در مورد مسلمانان تجدید نظر کند و حقوق ماهانه پناهندگان را کاهش دهد.

به نظر می رسد حالا یک سیاستمدار دستِ راستی، عاشق یک ایرانی پناهنده شده است.  رابطه‌ای که منجر به جدایی پرسندبرگ از همسرش شد و برای آقای وزیر رسوایی داشت تا آنجا که دخترش هم با روزنامه آفتن پستن مصاحبه کرده و پدر را به خیانت متهم کرده است.

از این گذشته ممکن است، بهاره لنتس نیز از نروژ اخراج شود چرا که بنابر قوانین نروژ، مهاجرانی که اعلام کرده‌اند وضعیت خطرناکی در کشورشان دارند نمی‌توانند دوباره به همان جای پر خطر سفر کنند و این یعنی که پرونده پناهندگی جعلی ارائه داده بودند.

در کشور بی سرو صدای نروژ ، ماجرای آقای وزیر می‌تواند برای هفته‌ها داغ و جنجالی باقی بماند و البته نام ایران را هم هر روز بر سر زبان‌ها بیندازد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More