شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع ایالات متحده: ترامپ با اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان سعودی موافقت کرد

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، خبر داد که نیروهای ارتش آمریکا به عربستان سعودی اعزام می‌شوند. اسپر گفت: «رییس جمهوری اعزام نیروهای آمریکایی را که جنبه دفاعی دارد، تایید کرده است.»

وزیر دفاع آمریکا عصر جمعه در یک کنفرانس خبری در پنتاگون، گفت: «در پی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، موافقت کرد که نیروهای نظامی آمریکایی با ماهیت دفاعی و با تمرکز بر دفاع هوایی و موشکی به منطقه اعزام کند.»

اسپر با تاکید بر این‌که «رژیم ایران در حال هدایت کمپینی برای بی‌ثبات‌سازی منطقه است»، گفت: «حمله به تاسیسات نفت عربستان سعودی، آرامکو، بیانگر تشدید تجاوز ایران است.»

او گفت: «ما هم‌چنین تلاش می‌کنیم تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را سرعت ببخشیم تا توانایی آن‌ها در دفاع از خود افزایش یابد.»

وزیر دفاع آمریکا به حمایت جمهوری اسلامی ایران از حوثی‌های یمن و تامین سلاح این گروه از سوی ایران، گفت: «ما از متحدان خود در خلیج فارس حمایت می‌کنیم و در صورت لزوم گزینه‌های نظامی دیگری نیز داریم.»

اسپر تاکید کرد که آمریکا از منافع خود و متحدانش در منطقه دفاع و محافظت می‌کند. او گفت: «ما هر کار لازمی را به منظور کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خودش انجام می‌دهیم.»

اسپر همچنین به ادامه تحقیقات درباره حملات روز شنبه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و گفت که این تحقیقات تحت نظر عربستان سعودی در حال انجام است. 

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، شامگاه جمعه نیز در صفحه توییتر خود نیز تاکید کرد: «در پاسخ به درخواست عربستان سعودی برای کمک دفاعی، رییس جمهوری آمریکا اعزام نیروهای آمریکایی و ارسال تجهیزات [نظامی] را تایید کرده است.»

او سه هدف برای «این پشتیبانی دفاعی» بر شمرد و نوشت: «فرستادن این پیام واضح که ایالات متحده از شرکایش در منطقه حمایت می‌کند»، «تضمین جریان آزاد منابع که برای حمایت از اقتصاد جهانی لازم است»، و همچنین «حمایت از تعهدمان به نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی است که مدت‌هاست از ایران خواسته‌ایم از آن اطاعت کند.»

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: «از مقام‌های ایران می‌خواهیم فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند و در مسیری صلح‌آمیز و دیپلماتیک پیش بروند.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More