شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خارجه‌ی قطر : کشورهای «محاصره کننده» هیچ مدرکی برای اتهامات ارائه نکردند

 

شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌‌‌ثانی وزیر خارجه‌ی قطر روز جمعه‌ بیست وسوم تیرماه، در یک کنفرانس مشترک با مولود چاووش‌اوغلو همتای ترکیه‌ای خود گفت که پس از گذشته ۴۰ روز از قطع رابطه «کشورهای محاصره کننده»، هنوز هیچ مدرکی دال بر حمایت قطر از تروریسم، ارائه نشده است.

به گزارش شبکه الجزیره، آل‌ثانی در این زمینه گفت:« اگر مدرکی مبنی بر حمایت قطر از تروریسم وجود دارد، باید از راههای قانونی ارائه شود، نه از طریق محاصره».

وی افزود:« کشورهای قطع کننده روابط، خود را کشورهای در حال مبارزه با تروریسم می‌خوانند درحالی‌که با محاصره قطر، از تلاش‌های این کشور برای مبارزه با تروریسم جلوگیری‌ می‌کنند».

وزیر خارجه‌ی قطر از کشورهایی که آنها را «برادر و دوست» خواند، به دلیل حمایتشان از دوحه، قدردانی کرد.  

وی اظهار داشت که بعد از ظهر امروز جمعه، با رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه، دیدار خواهد کرد و آخرین تحولات بحران را با وی در میان خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه‌ی ترکیه با اشاره به اینکه کشورش از همان ابتدا، مخالفت خود را با تحریم‌های اعمال شده علیه قطر اعلام کرد، گفت:« بحران کنونی باید از طریق گفت‌وگو، حل شود».

چاووش اوغلو افزود:«توافقنامه‌ی دو روز گذشته‌ی قطر و آمریکا، نشان داد که دوحه به مبارزه با تروریسم‌ پایبند است».

او گفت که درخواست‌های کشورهای قطع کننده روابط (عربستان، مصر، امارات و بحرین) نباید حاکمیت قطر را نقض کند و با قوانین بین‌الملل هماهنگ باشد.

وزیر خارجه‌ی ترکیه موضع قطر در برابر چهار کشور عربی را «علاقلانه» توصیف کرد. وی از تلاش‌های آمریکا برای حل بحران‌ حمایت کرد.

وزیر خارجه‌ی ترکیه افزود که آنکارا و دوحه، خود را برای نشست سوم شورای عالی همکاری استراتژیک میان قطر و ترکیه آماده می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More