شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت خارجه آمریکا خشونت شبه‌نظامیان علیه معترضان عراقی را وحشیانه خواند و محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا دربیانیه‌ای با ابراز خشم نسبت به اعمال «خشونت وحشیانه» علیه تظاهرات‌کنندگان عراقی هشدار داد و بر حمایت واشینگتن از تلاش‌های دولت عراق برای پاسخگو کردن گروه‌های شبه‌نظامی که این خشونت‌ها را علیه مردم عراق مرتکب می‌شوند، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:«نقض حاکمیت قانون در عراق از سوی شبه‌نظامیان به همه مردم این کشور آسیب می‌زند.»

این بیانیه بر حمایت آمریکا از تلاش‌های دولت عراق برای پاسخگو کردن «شبه‌نظامیان، اوباش و پارتیزان‌ها» در ارتباط با حمله‌های‌ آنها به معترضان عراقی که با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز حق خود را در آزادی بیان اعمال می‌کردند، تاکید کرد.

نیویورک تایمز، روز پنج‌شنبه در مقاله‌ای با اشاره به اقدام نیروهای امنیتی عراق در دستگیری قاسم مصلح، فرمانده ارشد حشد شعبی، و نمایش قدرت این گروه شبه‌نظامی در خیابان‌های بغداد در واکنش به این دستگیری نوشت که به نظر می‌رسد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، یک‌سال پس از روی کار آمدن نتوانسته به وعده انتخاباتی خود در کنترل شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران عمل کند.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام امنیتی عراقی تایید کرد که مصلح به اتهام صدور دستور ترور دو فعال سیاسی عراقی در شهر کربلا دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی عراق در بامداد چهارشنبه این فرمانده ارشد حشد شعبی را در حالی که یک کاروان خودروهای شبه‌نظامی را در حومه بغداد همراهی می‌کرد دستگیر کردند.

پس از دستگیری مصلح، شبه‌نظامیان حشد شعبی در اطراف دفتر نخست‌وزیر و در دروازه ورودی منطقه سبز بغداد تجمع کردند.

در مقابل، نیروهای امنیتی و ضد تروریسم عراق نیز برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه‌ها در این مناطق مستقر شدند.

از سوی دیگر، روز پنج‌شنبه در ادامه موج جدید خشونت‌ها در عراق، دفتر سلیم الجبوری، رییس پیشین پارلمان عراق، در استان دیالی هدف حمله قرار گرفت و دو نفر از کارکنان آن با گلوله زخمی شدند.

دفتر سلیم الجبوری در بیانیه‌ای با تایید این حمله، خواهان شناسایی و مجازات فوری عاملان این حمله را شناسایی کنند تا عبرت کسانی شود که قتل و ارعاب انجام می‌دهند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More