شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ورود کاروان نیروهای شیعی طرفدار اسد به عفرین

 

کاروانی از نیروهای شیعی حامی دولت سوریه برای حمایت از نیروهای ی.پ.گ وارد شهر عفرین سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه یکم اسفندماه، کاروانی از نظامیان شیعی حامی بشار اسد، وارد عفرین شدند تا به گروه‌های مسلح کرد برای دفاع دربرابر عملیات نظامی ترکیه در مرز دو کشور، کمک کنند.

رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی سوریه گزارش داده است که هنگام ورود کاروان نظامیان حامی اسد، ترکیه آن‌ها را با خمپاره مورد هدف قرار داده است.

تلویزیون دولتی سوریه همچنین تصاویر گروهی از پیکارجویان مسلح را نشان داده است که با پرچم سوریه و شعار «سوریه‌ی واحد»، در حال عبور از نقاط ایست بازرسی مربوط به نیروهای  ی‌پ‌گ در عفرین بوده‌اند.  

ترکیه در عملیات شاخه زیتون، درپی آن است تا ی‌پ‌گ را که تتهدیدی جدی برای امنیت ملی خویش می‌داند، از عفرین و مناطق اطراف آن بیرون براند.

اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، امروز در پارلمان این کشور گفت که با پوتین و روحانی، رؤسای جمهور روسیه و ایران، به‌عنوان دو حامی بین‌المللی اصلی اسد، برای جلوگیری از ورود نیروهای دولتی سوریه به عفرین برای حمایت از ی‌پ‌گ، مذاکره کرده است و در عین حال، خبر از محاصره‌ی مرکز عفرین در روزهای آینده توسط نیروهای ارتش ترکیه داد.

در واکنش به اعلام این خبر، روزنامه‌های حامی دولت ترکیه، ازجمله ینی شفق، ورود نیروهای شیعی حامی اسد به عفرین را بیشتر یک شوی تبلیغاتی در حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب کرد دانستند که رسانه‌های غربی، چون رویترز به آن دامن می‌زنند.  

درصورت صحت این خبر، درگیری‌های عفرین وارد پیچیدگی‌های جدیدی می‌‌شود؛ چون به این ترتیب، نیروهای حامی اسد، در شمال‌غربی سوریه، در برابر دولت ترکیه قرار می‌گیرند؛ آن‌هم در روزهایی که زمزمه‌هایی از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح سوریه، در ادامه‌ی گفت‌وگوهای سوچی میان ترکیه، ایران و روسیه در استانبول به گوش می‌رسد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More