شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیکر دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان، به خاک سپرده شد

پیکر دیه‌گو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان، در مراسمی خصوصی با حضور خانواده و دوستانش در آرامگاهی در نزدیکی بوینس‌آیرس به خاک سپرده شد.

خاکسپاری مارادونا پس از آن صورت گرفت که در پایتخت آرژانتین هزاران نفر از طرفدارانش با پیکر او وداع کردند.

تابوت مارادونا از چهارشنبه در کاخ ریاست‌جمهوری در بوینس‌آیرس قرار گرفته بود و طی این مدت، جمعیت زیادی با وجود خطر ابتلا به کووید-۱۹ در خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند.

حاضران طی این مدت برای ورود به ساختمان کاخ و آخرین وداع با قهرمان ملی خود در صف‌های بسیار طولانی ایستادند.

افزایش ازدحام و طولانی شدن صف به تنش و درگیری میان پلیس و مردم حاضر در محل انجامید تا جایی که پلیس برای متفرق کردن جمعیت به استفاده از ماشین آب‌پاش و شلیک گلوله‌های لاستیکی متوسل شد.

با ادامه ازدحام جمعیت، دولت آرژانتین مراسم وداع را تا ساعت هفت شب پنج‌شنبه به وقت محلی تمدید کرد. دولت از روز چهارشنبه در این کشور به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

پس از پایان یافتن وقت مراسم وداع، با وجودی‌که هزاران نفر از مردمی که از شب قبل در آن محل جمع شده بودند نتوانستند به داخل کاخ ریاست‌جمهوری وارد شوند، پیکر مارادونا به مزارستان بلا ویستا در نزدیکی بوینس آیرس منتقل شد تا جو خیابان‌های پایتخت به حالت آرام‌تری برگردد.

در تمام طول مسیر یک‌ساعته کاخ ریاست جمهوری تا مزارستان بلاویستا، هزاران نفر از مردم آرژانتین در اطراف جاده ایستاده بودند، تا پیکر مارادونا را، که با صف‌ بلندی از پلیس و ماموران موتورسوار تشیع می‌شد، بدرقه کنند.

در قسمت دیگری از بوینس آیرس نیز، طرفداران مارادونا خانه کودکی‌اش را غرق گل و کارت پستال کردند.

در شهر نیپلز ایتالیا، مردم به یاد مارادونا صدها روسری سفید و آبی را به ملیه‌های باشگاه ناپولی گره زدند و با شمع، دسته‌های گل و بطری‌های شراب برای او یک یادمان درست کردند.

ورزشکاران سرشناس و رهبران کشورهای مختلف جهان نیز در پیام‌های مختلفی به مارادونا ادای احترام کردند. بسیاری از روزنامه‌ها در نقاط مختلف جهان نیز در صفحه اول خود عکس بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی آرژانتین را منتشر کرده و در تیترهای خود از مرگ «دئوس»، که در اسپانیولی به معنای خداست، خبر دادند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More