شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش ایران به سخنان نیکی هیلی: شواهد «ساختگی» است

 

ساعاتی پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای، اتهامات آمریکا را رد کرده و شواهد ارائه شده توسط نماینده آمریکا در سازمان ملل را ساختگی خوانده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، روز پنجشنبه ۲۴آذر، سخنان نیکی هیلی را ادامه سیاست‌های خصومت‌آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران خوانده است و گفته است: «شواهد و مدارک ادعائی که به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس خبری در پنتاگون، ایران را به ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد و خواستار اقدام «جامعه جهانی» علیه ایران شد. او در این نشست خبری موشکی را به خبرنگاران نشان داد که به گفته‌ی او از عربستان به واشنگتن انتقال داده شده است.

درواکنش هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل با رد ارسال موشک به یمن، هدف از این اقدام را سرپوش گذاشتن بر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه و اسراییل خوانده است.

این بیانیه می‌افزاید: «تصادفی نیست که این اتهامات سفیر آمریکا در سازمان ملل، درست دو روز پس از ادعای نامبرده در مصاحبه با سی‌ان‌ان صورت می‌گیرد که وی طی آن مدعی شد جنگ مشترک ما و متحدان منطقه‌ای ما علیه ایران بسیار مهم‌تر از مصائب فلسطینیان و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.»

نیکی هیلی در کنفرانس خبری خود در پنتاگون همچنین گفته بود: «ایران قطعنامه شورای امنیت و برجام را نقض کرده و اکنون کشورهای دنیا مشاهده می‌کنند که برجام رفتار ایران را عوض نکرده و ایران به رفتارهای «بی‌ثبات‌‌کننده»‌اش در یمن، عراق، سوریه و لبنان ادامه می‌دهد.

درپاسخ هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است: «این اقدامات در پی انحراف توجه جامعه جهانی و منطقه از تجاوز نافرجام علیه مردم مظلوم یمن است که تاکنون به کشتار بیش از ۱۰هزار نفر غیرنظامی، آوارگی بیش از سه میلیون نفر، نابودی زیرساخت‌های یمن و سیستم بهداشتی آن منجر شده و همانگونه که سازمان ملل هشدار داده، این کشور را در آستانه بزرگترین قحطی و گرسنگی جهان طی دهه‌های اخیر قرار داد ه است.»

در همین رابطه روز گذشته محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفته بود: «بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی است که در منطقه و در جهان در حال گسترش است و پیروزی این جبهه به شکل شگفت انگیز در حال گسترش است.  طی ۲۰سال اخیر شاهد پیروزی‌های پی‌در‌پی و شکست تمامی برنامه‌ها و تلاش‌های دشمنان در تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن هستیم که همچنان مقاومت در این کشورها ادامه دارد.»

گفته‌های فرمانده‌ کل سپاه پاسداران که  به‌نوعی تاکید حضور ایران در کشورهای منطقه به شمار می‌رود

درحالی است که جمهوری اسلامی همواره حضور نظامی در یمن را تکذیب کرده و بارها اعلام کرده است که حضورش مستشاری است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ۵ آذر گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی‌های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More