شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هفت هزار غیرنظامی دیگر غوطه شرقی سوریه را ترک کردند

 

مرکز «آشتی در سوریه» وابسته به وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد که صبح روز شنبه ۲۶ اسفندماه، بیش از ۷ هزار غیرنظامی غوطه شرقی در نزدیکی دمشق را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این غیرنظامیان از منطقه محاصره شده غوطه شرقی خارج شدند و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه پناه بردند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده است که برخی از این غیرنظامیان که اکثر آنها زن و کودک هستند پیاده از منطقه غوطه شرقی خارج شدند و برخی دیگر نیز با موتورسیکلت و خودرو غوطه را ترک کرده‌اند. تنها در یک ماه گذشته، حدود هزار و صد غیرنظامی در این حملات جانشان را از دست داده‌اند.   

پیشتر نیز در پی شدت یافتن حملات نیروهای دولتی سوریه در چند روز گذشته، هزاران نفر از مردم این منطقه، منازل خود را ترک کرده و به دیگر مناطق سوریه پناه برده‌ بودند.  

نیروهای دولتی سوریه، با پیشروی به داخل غوطه شرقی، این منطقه را به سه بخش تقسیم کرد‌ه‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در آخرین گزارش‌ خود گفته که ۷۰٪ این منطقه به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

سازمان ملل می‌گوید که ۴۰۰ هزار نفر غیرنظامی ساکن غوطه شرقی در محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارند و اغلب آنها از نبود غذا و دارو رنج می‌برند.

ارتش دولتی سوریه، در بیانیه‌ای گفته که برای هزاران نفر از غیرنظامیانی که از غوطه خارج شده‌اند غذا و پناهگاه فراهم کرده‌ است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More