شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار پلوسی به اروپا: هواوی نماینده پلیس دولتی چین است 

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه درباره جاه‌طلبی های مخابراتی پکن در عرصه جهانی هشدار داد و گفت باید جلوی کنترل هواوی بر فعالیت نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم گرفته شود. 

پلوسی گفت: «حمله به حریم خصوصی که از ورود هواوی به شبکه‌های ارتباطی جی-۵ اروپا ناشی خواهد شد مانند این است که یک پلیس دولتی، پلیس دولت چین، را در جیبتان داشته باشید.»

رییس مجلس نمایندگان آمریکا این سخنان را در کنفرانسی خبری در بروکسل ایراد کرد. او گفت این تکنولوژی حساس‌تر از آن است که در خدمت منافع چین درآید، حتی اگر آنها با قیمت ارزان‌تر آن را ارائه دهند، هرچند برای آن نیز بر دانش فنی غرب تکیه می‌کنند.

پلوسی گفت: «برخی می‌گویند هواوی ارزان‌تر است. البته که ارزان‌تر است. چون ارتش آزادی‌بخش خلق چین با استفاده از مهندسی معکوس از روی تکنولوژی غرب به آن دست یافته است.»

رییس مجلس نمایندگان آمریکا، همچنین گفت: «چین با سیاست پایین نگه داشتن قیمت، سهمی از بازار را خواهد گرفت و بعد رویکرد سرکوبگرانه علیه حریم خصوصی وارد عمل می‌شود.»

دولت دونالد ترامپ درباره فعالیت‌های هواوی نگرانی‌های امنیتی را نیز مطرح کرده است. آمریکا کارزار بزرگی را علیه هواوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان، راه انداخته و با متحدان اروپایی خود لابی می‌کند تا به هواوی اجازه فعالیت ندهند. 

نانسی پلوسی به متحدان آمریکا هشدار داد که تسلیم فشارهای چین برای پذیرفتن هواوی نشوند و گفت:‌ «شما نمی‌توانید حریم خصوصی مردم کشورتان را دور نیندازید.» 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز هفته گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «چین تهدیدی است که در حال ظهور علیه نظم جهانی است.» او هشدار داد کشورهایی که در حوزه جی-۵ با چین ادامه دهند، فرصت همکاری امنیتی و تقسیم اطلاعات با آمریکا را از دست می‌دهد.» 

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، که او نیز در کنفرانس مونیخ شرکت کرده بود در توییتی از قول دونالد ترامپ نوشت:‌ «هر کشوری که از ارائه‌دهندگان غیرقابل‌اعتماد شبکه اینترنت جی-۵ استفاده می‌کند، توانایی ما برای تقسیم اطلاعات را به خطر می‌اندازد.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More