شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص سفر شهروندان آمریکایی به ایران

 

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی در رابطه با خطرات سفر به ایران هشدار داد.

پیش از این نیز در تاریخ ۲۲ آگوست سال ۲۰۱۶، این وزارتخانه هشداری در رابطه با سفر به ایران با تاکید بر خطر دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی به ویژه شهروندان دوملیتی ایرانی-آمریکایی منتشر کرده بود.

این وزارتخانه هشدار داده بود که اتباع خارجی و بطور مشخص ایرانیان و سایر افراد دو ملیتی به انضمام آمریکایی‌ها در صورت سفر به ایران از خروج شان پیشگیری و بازداشت خواهند شد.

شهروندان آمریکایی می بایست با دقت تمام و با در نظر داشتن خطرات احتمالی ، به ایران سفر کرده و در صورت امکان سفر خود را به تعویق بیاندازند.

در این هشدار همچنین تاکید شده که شهروندان آمریکایی ساکن ایران می‌بایست از نزدیک اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها را دنبال کرده و با بررسی اوضاع کشور خطرات ناشی از ماندن در ایران را بررسی کنند.

مقامات ایرانی، به دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی، به ویژه ایرانیان دارای ملیت آمریکایی ادامه می دهند.در این میان دانشجویان، روزنامه‌نگاران، مسافران تجاری و دانشگاهیان نیز از این دستگیری‌ها مستثنی نبوده و به صورت غیر مجاز و به اتهام جاسوسی و تهدید امنیت ملی بازداشت و راهی زندان می شوند.

مقامات ایرانی در برخی موارد از خروج تعدادی از شهروندان ایرانی-آمریکایی که به دلایل شخصی و یا حرفه‌ای به ایران سفر کرده بودند به مدت چند ماه جلوگیری کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران در ژوئن سال 2017 و در واکنش نسبت به اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ اعلام کرد که اقدامی متقابل را انجام خواهد داد. مطابق با این فرمان برای شهروندان ایران و و پنج کشور دیگر ویزای آمریکا بجز در موارد خاص صادر نخواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌هایی را مبنی بر عدم صدور ویزا از سوی ایران برای شهروندان آمریکایی در پاسخ به فرمان مهاجرتی ترامپ دریافت کرده است.

ایالات متحده هیچ گونه رابطه دیپلماتیک و یا کنسولی با ایران ندارد ، بنابراین نمی‌تواند برای شهروندان آمریکایی خدمات رسمی کنسولی ارائه داده و یا امنیت آنان را در ایران تامین نماید.

دولت سوییس و سفارتخانه این کشور، حافظ منافع آمریکا در ایران است. میزان خدمات کنسولی ارائه شده توسط این سفارتخانه بعنوان حافظ منافع آمریکا بسیار محدود و نسبت به سایر سفارتخانه‌ها و یا کنسولگری‌های آمریکا، به مراتب نیاز به زمان بیشتری برای انجام امور اداری دارد.

دولت ایران ملیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و به سوییس اجازه ارائه خدمات حفاظتی برای شهروندان آمریکایی که دارای ملیت ایرانی باشند را نمی دهد.

در این هشدار همچنین آمده : حکومت ایران همچنان به سرکوب اقلیت های مذهبی و گروه های قومی با وجود ناامنی‌های موجود در مناطق زندگی آن‌ها که عموما در حاشیه مرز‌های ایران می باشد ادامه می‌دهد. دولتمردان ایران آمریکایی‌هایی که ریشه ایرانی دارند را بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

افرادی که دین خود را تغییر داده، فعالان مذهبی و افرادی که دیگران را به تغییر دین خود تشویق می‌کنند بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More