شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار نهادهای امنیتی آلمان نسبت به افزایش فعالیت هکرهای ایرانی برای دستیابی به فناوری موشکی و سلاح هسته‌ای

آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان روز سه شنبه گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هکرهای ایرانی برای دستیابی غیرقانونی به فناوری موشکی، سلاح هسته‌ای و  تهدیدات امنیتی جمهوری فدرال، فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است که شواهد جمع‌آوری شده طی سال گذشته، از فعالیت بیشتر و محسوس‌تر سمپات‌ها و طرفداران «گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران از جمله حزب‌الله و حماس» در خاک آلمان حکایت دارد.

آژانس اطلاعات ملی آلمان همچنین در گزارش سالانه خود اعلام کرده که شدت حملات سایبری هکرهای مرتبط با حکومت ایران به اهداف خارجی در اروپا،‌ آمریکا و کشورهای رقیب تهران افزایش یافته است.

این گزارش که روز سه شنبه ۲۵ خرداد منتشر شد، اهداف حملات سایبری را سیاستمداران،‌ محققان،‌ تجار و مخالفان حکومت ایران عنوان کرد و نسبت به افزایش فعالیت مخرب هکرهای ایرانی هشدار داد.

آژانس ملی اطلاعات آلمان تاکید کرد: «هکرهای ایرانی به نحو فزاینده‌ای توان تکنولوژیکی خود را افزایش داده‌اند و گمان ما بر این است که آنها در جهت افزایش بیشتر توانایی و تخصصی‌تر کردن اقداماتشان، گام برمی‌دارند.»

برآوردهای این گزارش که بر پایه میزان حملات صورت گرفته علیه نهادهای مستقر در آلمان از سوی تهران مستدل شده است، حاکی از آن است که هکرهای ایرانی از شیوه های مختلفی از جمله فریب دادن و به اشتباه انداختن کاربران برای دسترسی به اطلاعات حساس آنها، بهره برده‌اند.

دیگر قربانیان این حملات، کارمندان شرکت‌های آلمانی بودند که به اشتباه بدافزارهای ارائه شده توسط این هکرها را بر روی رایانه‌هایشان نصب کرده‌اند.

این گزارش به حمله این هکرها علیه روزنامه نگاران مخالف جمهوری اسلامی و کنشگران سیاسی، در کنار نهادهای تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها اشاره می‌کند.

این گزارش ۴۲۰ صفحه‌ای همچنین از افزایش چشمگیر این فعالیت‌ها به موازات افزایش تحریم‌های ایران اشاره کرده است و عنوان می‌کند که تحریم‌ها به عنوان عامل مشوقی، تهران را برای افزایش این گونه از فعالیت‌ها ترغیب کرده است.

حملات سایبری ایران در آلمان درحالی افزایش یافته است که پاییز سال گذشته نیز شرکت مایکروسافت از کشف و خنثی سازی یک سلسله عملیات هکرهای ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داده بود.

در این عملیات هکرهای ایرانی گروه موسوم به «فسفر» با ارسال ایمیل‌های جعلی برای سیاستمداران، کارشناسان مدعو و سران گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی، به آنها توصیه کرده بودند که  به دلیل شیوع کرونا بهتر است به صورت آنلاین در کنفرانس‌ها شرکت کنند.

افزایش فعالیت هکرهای ایرانی و نیز گروه‌های مورد حمایت ایران در آلمان درحالی است که آلمان به همراه بریتانیا و فرانسه سه کشور اروپایی هستند که برای بازگشت دولت جو بایدن به برجام و کاهش تحریم‌ها علیه تهران، از طریق مذاکرات جاری در وین، تلاش می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More