شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سازمان ملل در مورد تأثیرات منفی برگزیت بر محیط زیست

 

سازمان ملل متحد هشدار داده است که تأثیرات منفی برگزیت و خروج بریتانیا از اروپا می‌تواند بر اعتبار این کشور در ادامه برنامه‌های حفظ محیط زیست آن صدمات جدی بزند.

به گزارش روزنامه آبزرور، اریک سولهایم مدیرکل برنامه حفظ محیط زیست در سازمان ملل از مایکل گوو وزیر امور محیط زیستی بریتانیا خواسته است تا به تعهد خود در مورد اجرای یک «برگزیت سبز» که در آن امور مربوط به حمایت از محیط زیست پس از خروج از اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد، پایبند بماند.

آبزرور می‌نویسد: «این هشدار مسئول سازمان ملل پس از آنجا صورت گرفته است که فعالان حفظ محیط زیست گفته‌اند پیشنهادات و برنامه‌های دولت بریتانیا برای حفظ محیط زیست پس از خروج از اتحادیه اروپا 'بی‌ارزش هستند'.»

در برنامه ارایه‌ شده توسط دولت بریتانیا، سازمان مربوط به نظارت بر اجرای قوانین حفظ محیط زیست پس از برگزیت قادر نخواهد بود دولت این کشور را به‌خاطر عدم رعایت استانداردهای مورد توافق بین‌المللی به دادگاه بکشاند.

در حال حاضر دولت بریتانیا مسئول پاسخگویی به دیوان دادگستری اروپا (European Court of Justice (ECJ در مقابل هرگونه غفلت از این استانداردها است.

اریک سولهایم در مصاحبه‌ای با آبزرور در این مورد گفته است: «این بسیار مهم است که دولت بریتانیا به رعایت استانداردهای تعیین‌شده از سوی اتحادیه اروپا در مورد محیط زیست پس از برگزیت ادامه بدهد.

مایکل گوو وعده داده است که در رعایت این استانداردها کوتاهی نخواهد کرد. اما برخی از مخالفان دولت در این مورد تردیدهایی دارند. هر گونه سستی در این مورد از سوی دولت به حیثیت آن صدمه خواهد زد.»

در هفته‌های اخیر دولت بریتانیا و پنج کشور دیگر به‌خاطر غفلت در پایین آوردن سطح آلودگی هوای خود به دیوان دادگستری مربوطه رجوع داده شده‌اند. این دادگاه می‌تواند کشورهای خاطی را جریمه‌های سنگین کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More