شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به از دست رفتن فرصت برای مقابله با ویروس کرونا

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، با اشاره به موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کانادا و لبنان، نسبت به از دست رفتن فرصت مقابله با این ویروس در سطح جهان هشدار داد. به گفته مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، هنوز فرصت برای مقابله با کرونا وجود دارد، اما اگر این فرصت محدود  از دست برود مشکل جدی خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، شامگاه جمعه دوم اسفندماه، ضمن اشاره به گزارش‌ مقام‌های بهداشتی در کانادا و لبنان، نسبت به شیوع  کرونا در کشورهایی که بیماران ارتباط مستقیمی با چین نداشته‌اند ابراز نگرانی کرد. 

روز پنج‌شنبه مقام‌های بهداشتی در کانادا و لبنان اعلام کردند دو مسافری که به‌تازگی از ایران وارد این کشورها شده‌اند به ویروس کرونا مبتلا هستند. بنابر گزارش‌ها، هیچ کدام از این افراد طی ماه‌های گذشته به چین سفر نکرده‌اند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، در آخرین موضع‌گیری خود شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۱۸ تن اعلام کرد. 

بر اساس گزارش‌های رسمی و دولتی، تاکنون پنج تن در ایران در پی ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که نسب درگذشته‌گان به شمار رسمی بیماران در مقایسه با سایر کشورها بسیار چشم‌گیر است.

 

 

ایران اولین کشور در خاورمیانه است که ویروس کرونا به طور گسترده در آن شیوع پیدا کرده است. با این حال، مقام‌های ایران تاکنون فقط مرگ چهار تن را تایید کرده‌اند. این در حالی است که «ایران اینترنشنال» مطلع شده است تاکنون ۱۲ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، مقام‌های دولتی در کشورهای همسایه تدابیر محدود کننده بیشتری اعمال کرده‌اند. شامگاه جمعه، دولت عربستان سعودی اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سفر شهروندان خود به ایران را منع کرده است.

در خاورمیانه علاوه بر ایران و لبنان، اسرائیل نیز روز جمعه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد.

همزمان، مقام‌های بهداشتی در کره جنوبی از ابتلای ۱۴۲ تن دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. بر پایه آخرین گزاش‌ها، شمار مبتلایان در کره جنوبی به ۳۴۶ تن رسیده است.

در چین هم، مقام‌های بهداشتی در آخرین گزارش رسمی خود، در بامداد شنبه، شمار بیمارانی که در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند را دو هزار ۳۴۵ تن اعلام کردند.

 به‌گفته مقام‌های دولتی در چین، در روز جمعه، ۱۰۹ تن دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و ۳۹۷ مورد جدید نیز ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا، تا بامداد روز شنبه، از مرز ۷۶ هزار تن گذشته است. 

در آمریکا نیز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز، بامداد شنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در ۳۴ تن اعلام کرد. در ایتالیا نیز مقام‌های بهداشتی از مرگ نخستین بیمار و ابتلای ۱۶ تن دیگر خبر دادند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More