شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار رسانه‌های اسرائیلی درباره تحرکات ایران برای اقدام تلافی‌جویانه

 

برخی از رسانه‌های اسرائیلی از تحرکات نظامی ایران در سوریه برای اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل خبر داده‌ و گفته‌اند که چنین امری می‌تواند به تقابل نظامی مستقیم بین دو کشور منجر شود.

رونی دانیل و آلون بن دیوید، تحلیل‌گران نظامی اسرائیل، در مقاله‌ای که روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در روزنامه «جروسالم پست» منتشر شد، هشدار دادند که ایران قصد حمله موشکی به اسرائیل را دارد.

تحلیل‌گران اسرائیلی معتقدند که ایران در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به مواضع و منافع اسرائیل با استفاده از نیروهای حزب‌الله از داخل خاک سوریه است.

برخی از دیگر رسانه‌های اسرائیل نیز از قول مقامات نظامی این کشور، نسبت به احتمال اقدام نظامی ایران به تلافی حملات موشکی اسرائیل به مواضع نیروهای ایرانی در سوریه هشدار داده‌اند.

اخیرا منابع نظامی آمریکا تایید کردند که حمله روز یکشنبه‌ ۹ اردیبهشت به یک پایگاه نظامی در حما سوریه از سوی اسرائیل صورت گرفته و  نیروهای وابسته به ایران را هدف قرار داده است.

به گفته مقامات آمریکایی، این حمله پس از آن صورت گرفت که ایران محموله‌های نظامی شامل موشک‌های پدافندی زمین به هوا را به این پایگاه منتقل کرد. آن‌ها هم‌چنین تایید کردند که در پی این حمله ده‌ها نظامی از جمله چندین افسر ایرانی کشته و زخمی شدند.

همچنین در روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، پایگاه هوایی «تی‌۴» که در ۵۰ کیلومتری شرق حمص واقع شده و یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی سوریه به شمار می‌رود هدف ۸ موشک منتسب به اسرائیل قرار گرفت که به کشته شدن ۱۴ نفر منجر شد.

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، ۷ ایرانی از جمله فرمانده ارشد یگان پهپادی ایران در حمله موشکی به پایگاه هوایی «تی ۴» سوریه کشته شده‌اند.

هشدار مقام های نظامی اسرايیل درباره حمله ایران به مرزهای این کشور
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More