شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار اسرائیل به سازمان‌ملل در مورد فعالیت‌های حزب‌الله در لبنان

 

دولت اسرائیل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان‌ملل متحد، در مورد پیامدهای آزادی عمل فعالیت‌های حزب‌الله در لبنان، هشدار داد.

شبکه‌ی خبری فاکس نیوز، روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه، در گزارشی اختصاصی می‌نویسد: «دنی دانون (Danny Danon)، سفیر اسرائیل در سازمان‌ملل، با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل آن سازمان، درمورد پیامدهای فعالیت‌های آزادانه و غیرکنترل‌شده‌ی نیروهای مسلح حزب‌الله لبنان در آن کشور، هشدار داده است».

در این نامه که خبرنگار فاکس‌نیوز آن را مشاهده کرده است، مشخصاً به بازدید ابراهیم رئیسی، نامزد شکست‌خورده درانتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته‌ی ایران، از مرز لبنان و اسرائیل در روزهای اخیر اشاره شده است که چندین مقام نظامی حزب‌الله و افراد مسلح، او را در این بازدید، همراهی می‌‌کرده‌اند.

به نوشته‌ی دنی دانون، یک چنین تحریکاتی در نقاط مرزی دو کشور، نقض فاحش قطع‌نامه‌های سازمان ملل درمورد مقررات مربوط به حفاظت از منطقه‌ی حائل و غیرمسلح میان لبنان و اسرائیل است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در آن حضور دارند.

به نوشته‌ی فاکس‌نیوز، در نامه‌ی دانون، به سخنان تحریک‌آمیز ابراهیم رئیسی در حین بازدید از این منطقه نیز اشاره شده است. او در سخنان او، ضمن اشاره به «آزادسازی قریب‌الوقوع بیت‌المقدس»، مقاومت حزب‌الله را «در برابر رژیم صهیونیستی»‌، مورد تحسین قرار داده است.  

در بخشی از نامه‌ی دانون آمده است: «من یک بار دیگر توجه شما و اعضای شورای امنیت را به اقدامات خطرناک و بی‌ثبات‌کننده‌ی حزب‌الله جلب می‌کنم؛ گروهی که در جهان به‌عنوان یک تروریستی شناخته می‌شود و در منطقه‌ی خاورمیانه، به‌عنوان نماینده‌ی ایران، سیاست‌ها و منافع آن را دنبال می‌کند».

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ در ایران، از ۷ بهمن‌ماه، برای سفری چند روزه به لبنان رفت که در بخشی از این سفر، به‌همراه گروهی از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، در نقطه‌ی صفر مرزی اسرائیل حضور یافت.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More