شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره کاهش بی‌سابقه عرضه نفت

 

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد هم‌زمان با کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولیدکننده، عرضه نفت در ماه میلادی جاری به پایین‌ترین سطح در ۹ سال گذشته سقوط کند. 

آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت در ماه میلادی مه، ۱۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. این گزارش در پی کاهش فراوان عرضه از سوی کشورهای عضو سازمان اوپک و روسیه  در واکنش به کاهش تقاضا منتشر شده است.

اگرچه این آژانس اضافه کرده که سقوط در تقاضای نفت در سال جاری به شدتی که ابتدا انتظار می‌رفت نبوده است. این گزارش می‌افزاید که شیوع مجدد کرونا «بهبود تدریجی شکننده» این بازار را با خطر مواجه می‌کند.

بر اساس اعلام این آژانس اما چشم‌انداز بازار نفت به دلیل کاهش عرضه و نشانه‌های بهتر تقاضا در پی کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا بهبود پیدا کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی میزان کل تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۱/۲ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرده است. این میزان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون بشکه بوده است. 

بر اساس این گزارش،‌ کاهش عظیم تولید نفت از سوی تولیدکنندگان دیگر نفتی از جمله آمریکا و کانادا سریع‌تر از آن‌چه که ابتدا انتظار می‌رفت، صورت می‌گیرد. همچنین مشکل قیمت پایین نفت همه تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اشاره کرده که انتظار می‌رود میزان کلی عرضه در این ماه میلادی ۸۸ میلیون بشکه در روز باشد.  

روسیه و اوپک ماه گذشته میلادی توافق کردند که از ماه مه عرضه نفت را به میزان ۹/۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. علاوه بر این،‌ عربستان سعودی و چند کشور متحدش در خلیج‌ فارس اعلام کردند به صورت داوطلبانه کاهش بیشتری را در پیش خواهند گرفت.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More