شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار آمریکا درمورد تشدید خطر حمله‌های تروریستی در اروپا

 

وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه، با انتشار اطلاعیه‌ای در بخش «هشدارهای مربوط‌به سفرهای بین‌المللی» وب‌سایت رسمی خود، به اتباع آن کشور درمورد تشدید خطر حملات تروریستی در سراسر اروپا، به‌ویژه در ایام تعطیلات پایان سال، هشدار داده و از آن‌ها خواسته است که هنگام شرکت در جشنواره‌ها و برنامه‌های عمومی در ایام تعطیلات، احتیاط کنند.

این اطلاعیه‌ که هشدار آن، تا ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن‌ماه) معتبر اعلام شده، حملات تروریستی اخیر در فرانسه، روسیه، سوئد، بریتانیا، اسپانیا و فنلاند را نشان‌دهنده‌ی توانایی داعش، القاعده و افراد وابسته به آن‌ها، برای برنامه‌ریزی و اجرای حملات تروریستی در اروپا دانسته است.

سال گذشته، در ماه دسامبر، در یک بازارچه خرید کریسمس در برلین آلمان و شب سال نو، در یک کلوپ شبانه در استانبول ترکیه، حملاتی تروریستی رخ داد که در هریک از آن‌ها، افراد زیادی کشته شدند.

در این اطلاعیه‌‌ آمده که با وجود ادامه‌ی عملیات ضدتروریستی ازسوی دولت‌های محلی در اروپا، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، همچنان نگران حملات تروریستی بالقوه در آینده است.

در اطلاعیه‌ی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، به این اشاره شده است که با بازگشت پیکارجویان خارجی از سوریه و عراق به کشورشان، گروه‌های تروریستی به برنامه‌ریزی برای اقدام به حملات خود در اروپا ادامه می‌دهند. در عین حال، افراد دیگری هم ممکن است تحت تأثیر تبلیغات داعش قرار گیرند و یا خود به ورطه‌ی تندروی بیفتند و اقدام به حملات تروریستی نمایند. مقامات اروپایی اغلب ضمن تشدید مراقبت‌های امنیتی در مکان‌های عمومی پرتراکم و عملیات ضدتروریستی هماهنگ، به‌طور دائم، در مورد احتمال انجام حملات بیشتر ضمن رویدادهای بزرگ اجتماعی، یا در مکان‌های گردشگری، رستوران‌ها، مراکز تجاری، عبادت‌گاه‌ها و بخش حمل‌ونقل نیز هشدار می‌دهند.

آن وزارت‌خانه به اتباع آمریکا، آماده‌باش داده است که هواداران تروریست‌ها و یا افراط‌گرایانی که خود به مسیر تندروی رفته‌اند، ممکن است هر لحظه، بدون اطلاع قبلی، دست به حمله بزنند.

افراط‌گرایان، به‌عنوان اهداف قابل دستیابی، به تمرکز بر مراکز گردشگری، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، بازارها و مراکز خرید و مراکز دولتی محلی ادامه می‌دهند. علاوه‌بر این، هتل‌ها، کلوپ‌ها، رستوران‌ها، عبادت‌گاه‌ها، پارک‌ها، روی‌دادهای اجتماعی بزرگ، مؤسسات آموزشی، فرودگاه‌ها و دیگر اهداف آسیب‌پذیر عمومی، مکان‌هایی هستند که برای حملات احتمالی، در اولویت قرار می‌گیرند. از اتباع آمریکا خواسته شده است که در این مکان‌ها و مکان‌های مشابه، هوشیاری بیشتری داشته باشند.

تروریست‌ها با به‌کارگیری تاکتیک‌های متنوع، اقدام‌به حمله می‌کنند. از آن جمله است: اسلحه‌ی گرم، مواد منفجره، استفاده‌از وسایل نقلیه برای زیر گرفتن افراد و سلاح‌های سرد برنده‌ای که شناسایی آن‌ها قبل‌از حمله دشوار است.  

اطلاعیه‌ی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، در آستانه‌ی آغاز تعطیلات روز شکرگزاری در آن کشور، منتشر شده است. تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، از پنج‌شنبه دوم آذرماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده است که این تعطیلات، شلوغ‌ترین تعطیلات برای آمریکایی‌ها،  از سال ۲۰۰۵ تاکنون باشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More