شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار آمریکا به تشدید حملات در سوریه

 

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نسبت به تشدید حملات و بکارگیری بی‌مهبای خشونت، از سوی ارتش سوریه و نیروهای روسی، در استان ادلب سوریه هشدار داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه هفتم خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن محکوم کردن شدید «حمله‌های بی‌رحمانه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های عمومی»، خواهان توقف فوری عملیات نظامی سوریه و حملات هوایی روسیه در این منطقه شد.

به گزارش نیروهای امداد مدنی سوریه (کلاه سفیدها) از زمان آغاز دوره تازه عملیات نظامی ارتش سوریه، با پشتیبانی هوایی روسیه، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ غیرنظامی کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این حملات موجب آوارگی و جابجایی بخش بزرگی از جمعیت در این مناطق شده است.

استان ادلب، در شمال غرب سوریه،حدود یک میلیون و نیم جمعیت دارد که در حال حاضر تخمین زده می‌شود نزدیک به نیمی از این جمعیت در استان‌ها و مناطق دیگر سوریه آواره شده‌اند.

گروه‌های اسلام‌گرا مخالف دولت اسد، از جمله تحریرالشام، هم‌اکنون کنترل بخش‌های بزرگی از این مناطق را در اختیار دارد. دولت سوریه، به طور مشخص دولت ترکیه را به حمایت مالی و نظامی از این گروه‌ها متهم می‌کند.

در شهریورماه گذشته، رجب‌طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی روسیه توافق کردند که در این مناطق آتش‌بس بر قرار شود. توافقی که در نهایت به طور عملی لغو شده است. 

هفته گذشته صدها تن از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با امضای نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، خواهان حضور موثر و نقش‌آفرینی بیشتر آمریکا در درگیری‌ها کنونی در سوریه شدند.

در آذرماه پیش، ترامپ اعلام کرد که قصد دارد تمامی نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند. هرچند بعدها اعلام شد که گروه کوچکی از نیروهایی آمریکایی کماکان در مناطق شمالی سوریه باقی می‌‌مانند؛ اما در نهایت این تصمیم با مخالفت‌های جدی در داخل آمریکا مواجه شد. مخالفان می‌گوید این تصمیم دولت آمریکا زمینه را برای حضور بیشتر ایران و روسیه در سوریه فراهم کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More