شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیکی هیلی: دولت سوریه بیش‌از ۵۰ بار از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده است

 

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، می‌گوید بشار اسد، رییس‌ جمهوری سوریه، درطول جنگ داخلی ۷ ساله در آن کشور، بیش از ۵۰‌بار از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه، به درخواست روسیه، جلسه‌ای درمورد بحران سوریه و احتمال حمله آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه برگزار کرد.

در جریان این جلسه، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه، از سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا خواست تا فوراً درمورد حمله به «یک کشور مستقل»، تجدیدنظر کنند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، در نشست این شورا درمورد سوریه گفت که آمریکا، فرانسه و بریتانیا تنها به‌دنبال سقوط دولت سوریه و نیز نضعیف روسیه‌اند.

در مقابل، نیکی هیلی، نماینده ایالات متحد آمریکا در شورای امنیت، با اشاره به این‌که بشار اسد، رییس‌ جمهوری سوریه، در خلال ۷ سال جنگ داخلی، بیش از ۵۰‌بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، گفت: «اگر به اسد اجازه‌ دهیم تا از سلاح‌ شیمیایی استفاده کند، تمام ملت‌ها و مردم از این امر آسیب خواهند دید».

هیلی ضمن اشاره به نرسیدن به تصمیم نهایی در آمریکا، درمورد حمله به سوریه، افزود: «درصورت اتخاذ چنین تصمیمی، این حمله برای دفاع از ارزش‌هایی خواهد بود که همه ما به آن‌ها پایبندیم».

نماینده فرانسه نیز در این جلسه گفت درصورتی که دولت سوریه به نقطه «غیرقابل برگشت» برسد، فرانسه به مسؤولیت خود در پایان‌دادن به «تهدید برای امینت عمومی»، عمل خواهد کرد.

دبیرکل سازمان‌ملل نیز از تمامی دولت‌های درگیر درخواست کرد تا در شرایط به‌شدت حساس و خطرناک کنونی، در این خصوص خویشتن‌داری کنند.

در تحولی دیگر و هم‌زمان با نشست شورای امنیت، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که دولت بریتانیا در تشدید تنش‌ها در رابطه با پرونده حمله شیمیایی در سوریه مقصر است.

 

این خبر تکمیل می‌شود ...

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More