شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیکی هیلی: آمریکا بر علیه حکومت ایران یک اتحاد جهانی تشکیل می‌دهد

 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید ایالات متحده در حال سازماندهی یک ائتلاف جهانی برای "به عقب نشاندن و مهار ایران" است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنان نیکی هیلی در یک نشست مطبوعاتی از نمایندگان خبرگزاری‌های بین‌المللی همزمان با نمایش شواهد باقیمانده از تسلیحات ضبط شده و موشکی منفجر شده است که آمریکا می‌گوید از ایران به حوثی‌های یمن ارسال شده است.
این تسلیحات که شامل موشک‌های بالستیکی، پهپادهای مسلح و خمپاره‌های ضدتانک می‌باشد توسط ارتش‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی در اختیار مقامات نظامی آمریکا گذاشته شده است.
نیکی هیلی به خبرگزاری رویترز گفت: "شما خواهید دید که ما یک اتحاد جهانی را برای به عقب راندن واقعی ایران و متوقف کردن فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند برپا خواهیم کرد."

هیلی همچنین افزود: "شما اکنون شواهد صریح و انکارناپذیر دخالت‌های ایران در منطقه را می‌بینید. انتقال این تسلیحات از ایران به یمن، ناقض چندین مقررات و معاهدات بین‌المللی است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که دنیا متوجه تهدیدات ایران بشود.
هیچ جای تکذیبی وجود ندارد که همه این تسلیحات آثار و شواهد ایرانیان را بر روی خود دارند."

هیلی اضافه کرد در حالی که در چند سال اخیر همه توجه جهان به موضوع فعالیت و برنامه هسته‌ای ایران معطوف بوده است، حکومت ایران حتی به فعالیت‌های بسیار خرابکارانه‌تر و خطرناکتری در منطقه خاورمیانه مشغول بوده که حمایت تسلیحاتی از شورشیان حوثی، دخالت در آشوب‌های سوریه و عراق و لیبی بخشی از آن می‌باشد.

نیلی هیلی گفته است: "سایر کشورها آنقدر حواسشان متوجه نگرانی از پایبند نگه داشتن پرزیدنت ترامپ به معامله دوران اوباما با ایران بوده‌اند، تا دستیابی ایران به بمب‌های هسته‌ای را به عقب بیاندازند، که تمرکز و نگاهشان به سایر فعالیت‌های متزلزل‌کننده حکومت ایران را از دست داده‌اند. اما اکنون آنها بطور واقعی متوجه می‌شوند که پرزیدنت ترامپ حق داشته است. اکنون آنها می‌توانند ببینند که بله، واقعاً مشکلاتی با ایران وجود دارد."

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More