شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیویورک تایمز: ترامپ امروز دنیا را به مقابله با ایران و کره‌شمالی فرامی‌خواند

 

روزنامه نیویورک‌تایمز، امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه، در گزارشی از سازمان ملل متحد می‌نویسد که انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌ دولت ایالات متحده آمریکا، در سخنرانی خود در مجمع‌عمومی، دنیا را به مقابله با تهدیدات ایران و کره‌شمالی به‌عنوان دشمنان صلح جهانی فرابخواند.

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: «دونالد ترامپ در روز نخست حضور خود در سازمان‌ملل، برخلاف تصویری که از او به‌عنوان یک «ببر» در ذهن رهبران دنیا وجود داشت، مانند یک «گربه آرام» ظاهر شد؛ البته این هنوز اولین روز بود.

ترامپ در دیدار دسته‌جمعی رهبران جهان، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به‌خاطر مبارزه با سوءمدیریت و بوروکراسی سپاس‌گزاری کرد. او حتی در ستایش از فعالیت‌های مثبت سازمان‌ملل، به‌مزاح گفت بی‌جهت نبوده است که او تصمیم گرفته بود «برج ترامپ» را در نیویورک، روبروی آن بسازد.

ترامپ قول داده است که دولت او، درطول هفته جاری، گام‌های مثبتی در راه صلح جهانی برخواهد داشت. او به همه رهبران گردآمده در مجمع‌عمومی گفت: «آمریکا شریک همه شما در راه صلح و سازندگی است».

با این حال، اگرچه ترامپ روز نخست حضور خود در سازمان‌ملل را با نرمی رفتار و خودداری از زبان رویارویی به پایان برد، اما امروز می‌توان انتظار پیام دیگری از او داشت.

در سخنانی که ازسوی مشاور سیاسی تندروی او، استیون میلر (Stephen Miller) تهیه شده است، ترامپ در نظر دارد از دنیا بخواهد تا با آمریکا در مقابله با ایران و کره شمالی همکاری جدی‌تری داشته باشند.

راشل استوهل (Rachel Stohl)، از پژوهشگران « مرکز اطلاعات دفاعی استیمسون آمریکا » (Stimson Center)، در این‌باره می‌گوید: «من انتظار دارم ترامپ در نطق امروز، بیشتر به‌ منظور واقعی خود از حضور در سازمان ملل بپردازد و دنیا را به مقابله با ایران و کره‌شمالی فرا بخواند. او دیروز برای این هدف خود، در میان رهبران دنیا از انتقاد از سازمان‌ملل خودداری کرد و می‌خواست از پتانسیل سازمان‌ملل و کشورهای عضو، در پشتیبانی از سخنرانی امروز خود بهره بگیرد».

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More