شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیویورک‌تایمز: دولت ترامپ کاهش حمایت پنتاگون از سیا را در دست بررسی دارد

 

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، چندین مقام‌ پیشین و کنونی دولت آمریکا می‌گویند دولت دونالد ترامپ درباره بررسی لغو احتمالی حمایت نظامی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.

به گزارش این روزنامه، پنتاگون در حال بررسی توافق خود با سازمان سیاست که ۱۵ سال پیش به امضا رسیده بود.

این مقام‌ها به نیویورک‌تایمز گفتند هدف از این بررسی، انتقال برخی از کارمندان از بخش حمایت این آژانس به دیگر مناصب است.

به گزارش این روزنامه، برخی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا معتقدند که سیا دارایی‌های نظامی زیادی در دست دارد و وزارت دفاع می‌خواد نقش پررنگ‌تری در تخصیص آنها داشته باشد.

نیویورک‌تایمز نوشته است که  بررسی گسترده‌ای در زمینه حمایت ارتش آمریکا از سازمان سیا، از جمله کاهش نیروها و همچنین تجدیدنظر درباره حمایت از عملیات سیا در سراسر جهان در جریان است.

یک سخنگوی وزارت دفاع در این زمینه به نیویورک‌تایمز گفت: «پنتاگون تلاش می‌کند منابع خود را بهتر تخصیص دهد تا تمرکز بیشتری بر روی آنچه رقابت بزرگ با چین از لحاظ قدرت خوانده می‌شود، داشته باشد.»

همچنین بر اساس این گزارش، دولت ترامپ بازپس‌گیری بخش مهمی از ناوگان پهپادهای پنتاگون را که در دسترس سیا قرار دارد، بررسی می‌کند. 

نیویورک تایمز تاکید می‌کند چنین تغییری می‌تواند در تلاش‌های سرویس اطلاعاتی آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم تاثیر بگذارد.

این روزنامه اضافه می‌کند دولت آمریکا چندین گزینه را در نظر دارد که می‌تواند از روز پنجم ژانویه به اجرا گذاشته شود. 

این گزینه‌ها علاوه بر کاهش تعداد نیروهای عملیات ویژه اعزامی پنتاگون به سیا، می‌تواند شامل تغییرات گسترده‌تری باشد که کار سیا را دشوارتر می‌کند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این تغییرات بر استفاده سیا از ظرفیت پایگاه‌های نظامی، استفاده از ظرفیت پزشکی ارتش آمریکا و همچنین انجام حملات مخفی پهپادها در نقاط حساس سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود.

با این حال، برخی از مقام‌های پیشین آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا، می‌تواند به محض آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش، هرگونه تغییرات را فورا لغو کند.

اما این مقام‌ها اضافه کردند بسته به سرعت عملی کردن این تصمیم‌ها، لغو آنها از سوی دولت جدید آمریکا دشوارتر خواهد بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More