شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیمی از محاصره‌شدگان رقه‌ی سوریه کودک‌اند

 

سازمان ملل متحد، شامگاه روز جمعه سوم شهریورماه، اعلام کرد که نیمی از غیرنظامیان محاصره‌شده در شهر رقه‌ی سوریه، کودک‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فران اکیزا (Fran Equiza) نماینده‌ی صندوق کودکان ملل متحد، «یونیسف»، گفته است که شمار محاصره‌شدگان در رقه‌ی سوریه در حدود ۲۰هزار نفر است که نیمی از آنها، کودک‌اند.

آقای اکیزا در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت که این کودکان، درپی اشغال رقه ازسوی گروه داعش، شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کنند.

او در روزهای اخیر، از سه اردوگاه در شمال سوریه بازدید کرده و با کودکان نجات‌یافته‌ی سوری که در محاصره‌ی گروه موسوم‌به «دولت اسلامی» (داعش) در رقه و دیرالزور بوده‌اند، ملاقات کرده است.

نماینده‌ی یونیسف افزود: «در رقه، ۱۰هزار کودک در شرایط بسیار سختی قرار دارند؛ جایی که جنگ ادامه دارد؛ کمبود غذا هست و آب و برق وجود ندارد».

او خواستار اجازه یافتن کودکان و خانواده‌ها، برای خروج از شهر رقه‌ی سوریه شد.

اکیزا نسبت‌به احتمال بدتر شدن اوضاع، درپی افزایش فرار غیرنظامیان از استان دیرالزور، هشدار داد. دیرالزور درحال حاضر، یکی از مناطق درگیری در سوریه میان گروه تروریستی داعش و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکاست.

یان اگلند (Jan Egeland)، مشاور سازمان ملل در امور انسانی در سوریه، روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه، به‌منظور خروج غیرنظامیان محاصره‌شده، خواستار توقف عملیات نظامی در استان رقه‌ شد.

اگلند گفته است که در سوریه، ۱۱ منطقه‌ تحت محاصره است، که در این مناطق، ۵۴۰هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More