شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نگرانی بریتانیا در مورد  نقش «بی‌ثبات‌کننده» ایران در منطقه  

 

ترزا می، نخست‌ وزیر بریتانیا روز جمعه ۲۷ بهمن در دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بار دیگر بر همسویی دولتش با آمریکا در مورد «نقش بی‌ثبات‌کننده» ایران در خاورمیانه تاکید کرد و گفت: «کشورش آماده  هر گونه اقدامی علیه تهران  است».

به گزارش رویترز، در عین حال مقامات بلند‌پایه هر دو کشور ضمن تایید توافق برجام،  در تعهد خود به ادامه توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند.

صدر اعظم آمریکا نیز در همسویی با آمریکا به منظور اقدامات مناسب جهت مقابله با ایران  در راستای نقش نگران‌کننده این کشور در منطقه تاکید کرد.

آنگلا مرکل پس از این دیدار همچنین از گفت‌وگوهای دو کشور در مورد برجام و نیز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داده و گفت: توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ و ایران، نتیجه توافق کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس است.

مرکل در ضمن بر عدم تغییر موضع کشورش در قبال برگزیت تاکید کرده و از اینکه انگلیس قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد ابراز تاسف کرد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا نیز ۲۱ بهمن سال جاری،  نگرانی کشورش را از نقش ایران در اقدامات اخیر و به خصوص  پس از سقوط جنگنده اسرائیلی، زمانی که «در حال بمباران مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه» بوده، ابراز کرد.

این دیدار در حاشیه پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت. کنفرانس امنیتی مونیخ  در جنوب آلمان  از روز جمعه ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) آغاز به کار کرده و تا ۲۹  بهمن (یکشنبه ۱۸ فوریه) ادامه خواهد داشت.

در این نشست سه روزه درباره موضوعات مختلفی از جمله آینده اروپا، جنگ سوریه، تهدید هسته‌ای کره شمالی، رابطه روسیه و غرب و ناآرامی‌های شرق اوکراین گفت‌وگو خواهد شد.

آینده برجام و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از دیگر موضوعاتی است که برخی از حاضران به آن می‌پردازند.

 

گفت ,گو با علیرضا نامور حقیقی، تحلیلگر سیاسی در این باره: 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More