شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نگرانی‌ها از ادامه‌ی آزمایش‌های موشکی کره شمالی؛ ترامپ: مذاکره راه حل نیست

 

در حالی که کره شمالی در پاسخ به اقدام شورای امنیت در محکومیت آزمایش های موشکی این کشور تهدید کرده که این آزمایش ها ادامه می یابد، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه و  یک روز پس‌از پرواز موشک کره‌شمالی برفراز خاک ژاپن، دونالد ترامپ، رئیس دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، احتمال انتخاب هر گزینه‌ی دیپلماتیکی را در رابطه‌با کره‌شمالی، رد کرد.

ترامپ در ادامه‌ی واکنش‌های تند خود در رابطه‌با کره‌شمالی، در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده، ۲۵ سال تمام است که با کره‌شمالی مذاکره کرده و پول روانه‌ی این کشور می‌کند. گفت‌وگو، راه پاسخ‌گویی به کره‌شمالی نیست».

 

 

این، درحالی است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا، تنها ساعاتی بعد از توئیت ترامپ، خاطرنشان کرد که هنوز راه‌حل‌های دیپلماتیک برای مسأله‌ی کره‌شمالی وجود دارد.

 

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماتیس پیش از دیدار با همتای خود از کره‌جنوبی، در نشستی با خبرنگاران، در جواب به این سؤال که آیا راه‌حل‌های دیپلماتیک برای رویارویی با کره‌شمالی تمام شده‌اند، به صراحت گفت «خیر» و اضافه کرد: «هرگز راه حل‌های دیپلماتیک را کنار نمی‌گذاریم».

ترامپ که با‌رها وعده داده مانع ساخت موشک‌های هسته‌ای کره‌شمالی که توانایی هدف قراردادن آمریکا را دارند، خواهد شد، روز سه‌شنبه پس از اقدام موشکی کره‌شمالی، اظهار داشت که تمام گزینه‌ها، ازجمله گزینه‌ی نظامی را در برخورد با آن کشور در نظر خواهد گرفت. کره‌شمالی پس از اقدام سه‌شنبه‌ی خود، تأیید کرد که پرتاب موشک، جوابی به تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی بوده است.

به گزارش روزنامه‌ی گاردین، این اظهارنظر اخیر ترامپ، واکنش‌های بسیاری را در بین اعضای حزب دموکرات در واشنگتن به‌همراه داشته است.

سناتور کریس مورفی، در جواب به پیام ترامپ، در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «این شاید خطرناک‌ترین و غیرمسؤولانه‌ترین توئیت در تمام دوره‌ی ریاست‌جمهوری ترامپ باشد. جان میلیون‌ها نفر در خطر است. این یک بازی نیست».    

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More