شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نهنگ آبی؛ علت خودکشی دو نوجوان اصفهانی

 

رئیس پلیس استان اصفهان، روز یکشنبه ۳۰مهر اعلام کرد که دو دختر نوجوان «تحت تاثیر بازی نهنگ آبی» خودکشی کرده‌اند. یکی از دو نفری که از روی پلی در اصفهان پرت شده بود، کشته شده و نفر دوم به شدت آسیب دیده است.
به گزارش تسنیم، مهدی معصوم بیگی، گفته است: «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط دو دختر نوجوان از یک پل روگذر در شهر اصفهان، تیم فوریت‌های پلیسی بلافاصله به محل اعزام شد که متاسفانه در اثر این حادثه یکی از دختران که ۱۵ ساله بود در دم فوت کرد و دیگری که ۱۶ ساله بود به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.»

وی افزود: «با توجه به فوت کردن یکی از دختران و علت این حادثه، این پرونده به علت شرایط خاص خود نیازمند تحقیقات ویژه‌ای بوده و در حال بررسی است.»

 

خودکشی دو نوجوان اصفهانی

 

رئیس پلیس استان اصفهان همچنین خبرداد: «این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود، توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند.»
خبر سقوط دو دختر از پل چمران در اصفهان دیروز، ۲۹مهرماه، منتشر شد.
معصوم‌بیگی گفته: «پلیس در خصوص بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده بود؛ این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می کند.»
در بازی «نهنگ آبی» برای هر بازیکن یک راهنما تعیین می‌شود. این راهنما به تدریج ۵۰ وظیفه برای بازیگر تعیین می‌کند که شامل آسیب زدن به خود است. این وظایف به تدریج خشن‌تر می‌شود و ممکن است در نهایت به خودکشی فرد بینجامد. یک جوان ۲۲ ساله روس به نام «فیلیپ بودکین» مبتکر این بازی است که درحال حاضر به اتهام تشویق نوجوانان و جوانان به خودکشی به زندان محکوم شده است با این حال این بازی متوقف نشده است.

پیشتر، خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز، از خارج‌شدن سِروِر بازی نهنگ آبی از دسترس خبر داد و گفته بود  که این بازی، در ایران قابل دسترسی نیست. او روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه، در جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، اعلام کرد که در حال حاضر، آمار رسمی از کشته‌شدن احتمالی علاقه‌مندان به این بازی در ایران، در دست نیست، اما برخی از کاربران تا مرز آسیب جدی پیش رفته‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More