شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
نیویورک‌تایمز به استناد پرونده‌های اطلاعاتی دولت ونزوئلا گزارش داد

نفوذ حزب‌الله در ونزوئلا از طریق نزدیکان مادورو برای پولشویی و تولید مواد مخدر

نیویورک‌تایمز ادعا می‌کند طارق عیسمی، وزیر صنایع دولت نیکلاس مادورو، و خانواده‌اش به نیروهای حزب‌‌الله لبنان کمک کرده‌اند تا برای جاسوسی، تولید مواد مخدر (مشخصا کوکائین) و پولشویی به ونزوئلا وارد شوند.

روزنامه نیویورک‌تایمز به استناد داده‌های دولت آمریکا و همچنین پرونده‌های اطلاعاتی دولت ونزوئلا که برای این رسانه ارسال شده است، در گزارشی با عنوان «پرونده‌های سری ونزوئلا نسبت به نزدیکان مادورو هشدار می‌دهد» نوشت در چند سال اخیر، سازمان اطلاعات ونزوئلا درباره فعالیت‌های عیسمی تحقیق کرده است. عیسمی پیش‌تر معاون اول مادورو بود.

همچنین در ماه مارس امسال، دولت آمریکا درخواست استرداد عیسمی را به دادگاهی در منهتن نیویورک داد تا جوابگوی اتهام‌‌‌های وارده از جمله همکاری با سازمانی تروریستی و همچنین رابطه با کارتل‌های موادمخدر باشد.

دولت مادورو اتهام‌های وارده به عیسمی را «پروپاگاندای تولیدی دولت ترامپ برای سرنگونی دولت چپ‌گرای ونزوئلا» خوانده بود.

پدر طارق، کارلوس زیدان عیسمی، اصالتی سوریه‌ای دارد و پیش‌تر با حزب‌الله لبنان کار کرده بود. نیویورک‌تایمز می‌گوید کارلوس زیدان همچنین مسئول آموزش نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا برای جاسوسی و قاچاق بوده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت فارض، برادر طارق، رابط خانواده با ولید مکلید، سلطان مخدر ونزوئلا، بوده است. فارض، به استناد داده‌های دولت ونزوئلا، یک حساب بانکی در سوییس و در آن سپرده‌ای دست‌کم ۴۵ میلیون دلاری دارد.

بنا‌بر اطلاعات دولت ونزوئلا، به‌رغم آن‌که در سال‌های اخیر عمده ونزوئلایی‌ها فقیر شده‌اند و بسیاری حتی قادر به تامین غذایشان نیستند، خانواده عیسمی در گذر همین سال‌ها به یکی از ثروتمندترین خانواده‌های این کشور تبدیل شده‌اند و پیش از مادرو، از نزدیکان هوگو چاوز، رییس‌جمهوری پیشین ونزوئلا، بوده‌اند.

دولت آمریکا خانواده عیسمی را تحریم کرده است.

پیش‌تر دو تن از اقوام همسر مادورو در آمریکا به‌خاطر قاچاق ۸۰۰ کیلوگرم کوکائین به ۱۸ سال زندان محکوم شده‌اند. دولت آمریکا از ونزوئلا می‌خواهد علاوه بر عیسمی، نستور ریورول، وزیر کشور ونزوئلا، هم برای اتهام‌هایی مرتبط با قاچاق مواد مخدر به آمریکا مسترد تا در دادگاه حاضر شود و به اتهاماتش پاسخ دهد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More