شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نصرالله دست‌داشتن حزب‌الله در قاچاق مواد مخدر را رد کرد

 

حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، اتهامات مربوط به رابطه‌ی گروه تحت رهبری خود را با کارتل‌های قاچاق مواد مخدر رد کرد.

به گزارش تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله، نصر‌الله، جمعه ۲۹ دی‌ماه، در این زمینه گفت: «در هفته‌های اخیر، اتهاماتی ازسوی آمریکا در این زمینه شنیده شد و این‌که آمریکایی‌ها کمیته‌ای برای بررسی ارتباط حزب‌الله با قاچاق مواد مخدر تشکیل داده‌اند که قرار است به لبنان بیاید. در فرانسه نیز چنین اتهاماتی تکرار شد».

او در ادامه، با نفی قاطع این اتهامات، گفت: «این صحبت‌ها افتراهای دروغی است که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد. موضع حزب‌الله در این زمینه، به‌وضوح یک موضع شرعی و دینی است و آن این‌که خرید‌وفروش موادمخدر حرام و از گناهان کبیره است».

براساس گزارش‌ها، اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر آمریکا، از زمان دولت اوباما، در پروژه‌ای تحت عنوان کاساندرا، تحقیقاتی درمورد فعالیت‌های قاچاق موادمخدر و پول‌شویی توسط حزب‌الله لبنان در کشورهای آمریکای لاتین انجام داده بود و از همان زمان، خواهان مقابله‌ی دولت آمریکا با این فعالیت‌ها شده بود.

دبیر کل حزب‌الله، در بخش دیگری از سخنان خود، اسرائیل را متهم به دست‌داشتن در انفجار صیدا کرد.

در انفجار صیدا که روز یک‌شنبه ۲۰ دی‌ماه، در جنوب بیروت رخ داد، یکی از اعضای جنبش فلسطینی حماس، جان خود را از دست داده است.  

نصرالله با اشاره به اقدامات اسرائیل در مرز با لبنان برای ساخت دیواری در مناطق مورد مناقشه و همچنین، اعتراض دولت لبنان به این تحرکات، افزود: «امروز اعلام می‌کنم که ما در کنار دولت و ارتش لبنان ایستاده‌ایم و اسرائیلی‌ها باید هشدار‌های لبنان را بسیار جدی بگیرند».

او همچنین درباره‌ی ادامه‌ی حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه گفت: «آمریکایی‌ها به‌دنبال بهانه‌ای برای بازگشت به منطقه‌اند. آن‌ها داعش را به‌وجود آوردند و به بهانه‌ی آن، حالا می‌خواهند در سوریه و عراق بمانند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More