شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نشست رهبران کنگره با ترامپ درباره سوریه ناتمام ماند

 

نشست رهبران کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواهان با دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، ناتمام ماند. نمایندگان دموکرات در اعتراض به برخورد ترامپ با نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان، جلسه مشترک با ترامپ را ترک کردند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه بیست‌وچهارم مهرماه پس از ناتمام ماندن جلسه با ترامپ و جمعی از مقام‌های ارشد دولت او، در جمع خبرنگاران گفت که ترامپ از آرای بالای جمهوری‌خواهانی که روز چهارشنبه در محکومیت تصمیم او برای خروج از سوریه رای دادند، شوکه شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت آرا، تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از سوریه را محکوم کرد.

چالک شومر رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنا گفت که آن‌ها پس از شنیدن سخنان کوتاه اما توهین‌آمیز رییس جمهوری تصمیم گرفتند از جلسه خارج شوند.

بنابر گزارش‌ها، ترامپ در این نشست، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، را «سیاست‌مداری درجه سه» توصیف کرده است.

 

در برابر ترامپ، ساعتی پس از ناتمام ماندن جلسه مشترک با رهبران کنگره، در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، نانسی پلوسی، رییس دموکرات‌ مجلس نمایندگان آمریکا، را فردی «بیمار» توصیف کرد که سریع به کمک نیاز دارد. ترامپ به کنایه نوشت: «برایش دعا کنید.»

تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، با واکنش‌های عموما منفی در داخل آمریکا حتی در میان جمهوری‌خواهان مواجه شده است.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، درباره خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت: «ناعادلانه و خطرناک است و صادقانه برای ما شرم‌آور است که کردها را رها کنیم.»

 قرار است امروز پنج‌شنبه مایک پنس، معاون رییس جمهوری و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آنکارا با رییس جمهوری ترکیه درباره توقف عملیات و دستیابی به یک آتش‌بس دیدار داشته باشند.

پیشتر در روز چهارشنبه، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ترکیه را تهدید کرد که اگر این کشور به توافق آتش‌بس در شمال سوریه تن ندهد، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه آنکارا وضع خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More