شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نشریه آمریکایی 'هیل': سایه حکومت ایران منطقه را فرا گرفته است

 

نشریه آمریکایی 'هیل' در سرمقاله‌ای روز شنبه 15 مهرماه نوشته است سایه حکومت ایران در حال گسترش در منطقه خاورمیانه است و به همراه خود «روزهای سیاهی را برای منافع آمریکا و هم‌پیمانان آن خواهد آورد».

در این سرمقاله آمده است: «در خاورمیانه نه یک هلال شیعه، بلکه محاصره کشورهای عراق، منطقه خلیج فارس، آبهای دریای سرخ و یمن بدست حکومت شیعه ایران در حال شکل‌گیری است.

هدف آن؟ کنترل منابع نفت و گاز در شبه‌جزیره عربستان که به ایران اهرم لازم و کارآمد برای باجگیری از اقتصادهای کشورهای صنعتی غرب را بدهد و حکومت آن بتواند به صدها میلیارد دلار درآمد آن‌ها دسترسی پیدا کند و هژمونی قدرت خود را در منطقه تثبیت کند.

ایران برای رسیدن به این اهداف سه استراتژی مشخص را دنبال کرده است:

نخست: از رژیم بشاراسد در سوریه پشتیبانی کند و از طریق آن کشور یک پل خاکی برای اتصال خود به سواحل مدیترانه و لبنان به وجود بیاورد.

دوم، یک رژیم دست‌نشانده خود را در یمن به قدرت برساند که درست در جنوب عربستان سعودی و هم‌مرز با آن از این طریق دسترسی و کنترل به دریای سرخ و کانال سوئز را که از آبراه آنها روزانه 5 میلیون بشکه نفت به بازارهای جهان صادر می‌شود به دست بگیرد.

و سوم، با کشور قطر وارد یک اتحاد شده است تا:

1- گروه‌های تروریستی وابسته به ایران مانند حماس را با پول‌های خود پشتیبانی کند (تنها 400 میلیون دلار در سال 2012 و 1/2 میلیارد دلار تا امروز)

2- به کانال تلویزیونی هوادار تروریست‌ها در شبکه الجزیره پول برساند.

3- به اخوان المسلمین بازوی خرابکار و مسلح جهادگران اسلامی کمک مالی برساند.

4- و حالا به تروریست‌های سومالی در شاخ آفریقا اسلحه و پشتیبانی مالی برساند.

به گفته ایلان برمان، کارشناس امور ایران در شورای سیاستگذاری خارجی، تنها راه دفاع از امنیت آمریکا اجرای آن‌دسته از سیاست‌هایی است که مستقیماً با ماجراجویی‌های ایرانی‌ها مقابله می‌کند و مشروعیت حکومت مذهبی حاکم بر آن کشور را نابود می‌کند.

برای انجام این کار شکست دادن حکومت یاغی‌های حوثی‌ها در یمن، نگه داشتن اتحاد میان کشورهای حوزه خلیج فارس و پایان دادن به اتحاد قطر با ایران لازم‌الاجرا است.

اما آنچه انجام این اهداف را پیچیده‌تر می‌کند فشارهای غیرسازنده در کنگره است که برخی سناتورها و قانونگذاران بر آنها وارد می‌آورند:

آنها خواهان ادامه پیوندهای قطر با سایر کشورهای خلیج فارس هستند و مقابله با حوثی‌ها را به خاطر نقض حقوق بشر صلاح نمی‌دانند.

هر دوی این خواسته‌ها تنها به قدرت‌یابی هرچه بیشتر ایران می‌انجامد.

همانطور که ' آستین بِی'  این مسأله را به‌خوبی توضیح داده است:

«برای بیش از سه دهه متوالی رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران که آیت‌الله خمینی بنیان گذاری کرده است به دنبال تهیج انقلاب و آشوب و جنگ‌های مسلحانه در چهار گوشه جهان بوده است تا هژمونی اسلام انقلابی خود را بر آنها حاکم کند. رژیم ایران امروز مخارج مالی و تسلیحاتی بیش از 12 جنگ در جهان را تأمین می‌کند و محصول آن تنها جنگ و خونریزی و خشونت و آشوب است. وزیر دفاع ما درست گفته است که ایران دیگر یک کشور و عضو جامعه جهانی نیست، یک آرمان برای خونریزی و آشوب است.»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More