شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: سخنان نصرالله گستاخانه است

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، سخنان اخیر حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را «گستاخانه» توصیف کرد و گفت اگر این گروه به دنبال حمله به اسرائیل باشد، ضربه‌ای خواهد خورد که تصور آن هم برایش ممکن نیست.

حسن نصرالله روز پنج‌شنبه و در جریان یک سخنرانی به مناسبت روز عاشورا گفت این گروه «موشک‌های نقطه‌زن و غیرنقطه زن و امکانات و تسلیحات لازم» را در اختیار دارد و اگر «اسرائیل جنگی بر لبنان تحمیل کند با سرنوشتی روبرو خواهد شد که در هیچ روزی انتظار آن را نداشته است».

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به بخشی از سخنان پیشین نصرالله، گفت اگر او جای دبیرکل حزب‌الله لبنان بود «نه دوباره، بلکه بیست بار» در این‌باره فکر می‌کرد، چرا که به گفته او اگر حزب‌الله لبنان به دنبال حمله به اسرائیل باشد «چنان ضربه‌ای خواهد خورد که تصور آن هم برایش ممکن نیست».

اشاره نتانیاهو به سخنان نصرالله است که چند سال پس از جنگ سال ۲۰۰۶ میان این گروه و اسراییل، گفته بود اگر می‌دانست اسرائیل چنین واکنشی به اسارت سه سرباز خود نشان می‌دهد، دستور چنین کاری را نمی‌داد.

اسرائیل در سال ۲۰۰۶ وارد جنگی مستقیم و ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان شد. اخیرا هم اعلام شد اسرائیل در سال‌های اخیر نزدیک به ۳۰۰ حمله هوایی در خاک سوریه علیه مواضع ایران و حزب‌الله لبنان انجام داده است.

در روزهای اخیر یک هواپیمای شناسایی روسیه از سوی پدافند هوایی سوریه سرنگون شد، با این حال مسکو تل‌آویو را متهم کرد که سیستم ضدهوایی را «فریب» داده و زمینه‌ساز این اتفاق شده است. وزیر دفاع اسرائیل خبر داد که با وجود این اتفاق این کشور به حمله‌های خود علیه مواضع نیروهای ایرانی و متحدان آن‌ها در سوریه ادامه خواهد داد.

نتانیاهو با اشاره به این اتفاق، گفت با ولادیمیر پوتین تماس گرفته و به او گفته است: «ریشه این مشکلات ناشی از تلاش رژیم ایران برای حمله به اسرائیل و تجهیز دشمنان این کشور نظیر حزب‌الله است».

ایران از ابتدای درگیری‌های سوریه حامی بشار اسد بود و نیروهای ایرانی در سوریه حضور فعال دارند، گرچه مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند حضور نظامیان ایرانی در سوریه «مستشاری» است. اسرائیل اعلام کرده است که حضور نیروهای ایرانی و وابستگان آن‌ها، نظیر حزب‌الله، در سوریه را بر نمی‌تابد. پیش از این اعلام شده بود که براساس توافقی میان روسیه و اسرائیل، نیروهای ایرانی به هشتاد کیلومتری بلندی‌های جولان منتقل شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو گفته است: «ما جنگ نمی‌خواهیم، ولی اگر به ما تحمیل شود با تمام قوا عمل خواهیم کرد. ایران علنا خواهان نابودی اسرائیل است. ما در مقابل این خطر به دفاع از خود ادامه خواهیم داد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More