شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

میجر و چمپ به مقر ریاست‌جمهوری می‌روند؛‌ سگ‌های بایدن زیر سقف کاخ سفید

با قطعی شدن پیروزی جو بایدن در انتخابات،‌ کاخ سفید دوباره میزبان رییس‌جمهوری خواهد شد که صاحب دو سگ است و آن‌ها را با خود به آنجا خواهد برد.

بایدن که قرار است ماه ژانویه ساکن «ساختمان شماره ۱۶۰۰» در خیابان پنسیلوانیای واشینگتن شود، سگی به نام‌ «میجر» دارد. میجر از نژاد «جرمن شپرد» است.

رییس‌جمهور منتخب آمریکا طی مبارزات انتخاباتی‌اش هم به این نکته اشاره کرده بود که با پیروزی او بعد از چهار سال دوباره کاخ سفید میزبان سگ خواهد شد.

دونالد ترامپ طی چهار سال ریاست‌جمهوری خود از نگهداری و داشتن سگ در کاخ سفید خودداری کرده بود.

او یک بار در سخنرانیش در زمینه نگهداری سگ در کاخ سفید گفته بود: «اگر با یک سگ در علف‌های کاخ سفید قدم می‌زدم،‌ چطور به نظر می‌رسید؟ یک جوری طرفدارش نیستم. نمی‌دانم... حس خوبی نمی‌کنم.»

بایدن هم اول ماه نوامبر، دقیقا دو روز قبل از انتخابات،‌ این ویدیوی سخنرانی ترامپ را در صفحه توییترش منتشر کرد و در پایان آن تصویر خودش با میجر را قرار داد و نوشت:‌ «بیایید دوباره سگ‌ها را به کاخ سفید برگردانیم.»

حامیان و طرفداران بایدن هم در طول تبلیغات، تصاویری از سگ‌های خود با نشانه‌‌ و لباس‌های کارزار انتخاباتی او منتشر کرده‌ بودند. اکنون این حامیان در رسانه‌های اجتماعی تصویر دو سگ بایدن را منتشر کرده و از راهیابی آن‌ها به کاخ سفید ابراز خوشحالی می‌کنند.

یک وبلاگ‌نویس بازگشت سگ‌ها به کاخ سفید را بازگشت زندگی به این ساختمان خوانده است.

علاوه بر میجر، خانواده بایدن یک سگ دیگر از نژادی مشابه با اسم «چمپ» دارد که او هم قرار است به کاخ سفید برود. نوه بایدن صاحب این سگ ۱۲ ساله است که سال ۲۰۰۸ میلادی به خانواده‌ آن‌ها ملحق شد.

یک صفحه توییتری که به امتیازدهی به سگ‌ها می‌پردازد، تصویری از میجر و چمپ منتشر کرده و با اشاره به اینکه چمپ قبلا به کاخ سفید رفته،‌ نوشته او منتظر است کاخ سفید را به میجر نشان دهد. حضور چمپ در کاخ سفید مربوط به دوره معاون اولی بایدن در دولت باراک اوباما بوده است.

«انجمن انسان‌دوستانه دلاور» در خبری نوشته میجر در سال ۲۰۱۸ از سوی خانواده بایدن به سرپرستی گرفته شد. بر اساس این خبر، او از یک خانواده «جرمن شپرد» با شش توله است که پس از قرار گرفتن در معرض «ماده‌ای سمی در خانه‌‌شان» تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

این نخستین بار نیست که کاخ سفید همزمان دو سگ زیر سقفش میزبانی می‌کند. پیشتر، باراک اوباما دو سگ داشت که در این ساختمان بودند: «بو» و «سانی» ، سگ‌های پرتغالی.

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده است که میجر، سگ بایدن، اولین سگ ناجی در کاخ سفید خواهد بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More