شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مکرون مالیات‌ها را کم و وعده پی‌گیری اصلاحات بیشتر داد

امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، در واکنش به نارضایتی‌های اجتماعی و اعتراض‌های چندین ماهه خیابانی موسوم به «جلیقه زردها»  وعده داد که مالیات‌ها کم و اصلاحات اقتصادی-اجتماعی بیشتری در دستور کار دولت قرار گیرد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه پنجم فروردین در گزارشی به نقل امانوئل مکرون نوشت که مالیات بر درآمد، به ارزش تقریبی پنج میلیارد یورو، کاهش می‌یابد.

مکرون گفت که دولت او سعی می‌کند این میزان از کاهش درآمدها را از طریق جلوگیری از فراری مالیاتی برخی از شرکت‌ها بزرگ جبران کند. او همچنین گفت فرانسوی‌ها باید بیشتر کار کنند و نسبت به «همسایگانشان» خیلی کم‌کارند. در حال حاضر ساعت کاری در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته است.

بالا رفتن حقوق بازنشستگان و امکان آسان‌تر برگزار شدن همه‌پرسی‌ها  نیز از دیگر وعده‌های مکرون در جریان نشست خبری روز پنجشنبه در کاخ الیزه بود. او همچنین از نگرانی‌ها و برنامه‌های دولت فرانسه برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داد.

آمارهای اقتصادی نشان می‌هد که پرداخت مالیات، بیش از نیمی از «تولید ناخالص ملی» در فرانسه را تشکیل می‌هد. هرچند بسیار از شرکت‌های بزرگ فرانسوی «فرار مالیاتی» دارند.

برخی از مخالفان دولت می‌گوید دولت به اندازه کافی بر ثروتمندان جامعه فشار نمی‌آورد و در برابر می‌خواهد منابع مالی خود را از طریق سیاست‌های موسوم به ریاضت اقتصادی، کاهش خدمات عمومی یا افزایش ساعات کاری تامین کند.

در ماه دسامبر گذشته نیز دولت ماکرون در واکنش به اعتراض‌های خیابانی «جلیقه زردها» وعده اجرای برخی از اصلاحات اقتصادی، از جمله بالا نبردن مالیات بر مصرف سوخت، را داد. هر چند این وعده‌های اقتصادی که برآورد می‌شود بیش از ۱۰ میلیارد دلار تبعات اقتصادی داشته باشد؛ در نهایت به کاهش خشم معترضان در خیابان‌های پاریس و بسیاری دیگر از شهرهای فرانسه نیانجامید.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More