شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام کاخ سفید: ظریف در مورد نمازی‌ها یا دروغ می‌گوید یا بی‌اطلاع است

 

یک مقام کاخ سفید به اظهارات محمدجواد ظریف در مورد اسارت باقر نمازی و پسر او سیامک در زندان‌های ایران واکنش نشان داده و گفته است وزیر خارجه جمهوری اسلامی یا قصد دروغ‌گویی در این مورد دارد یا اصلاً هیچ اطلاعی از اعمال دولت خود ندارد.

خبرگزاری سی بی اس نیوز (CBS News) امروز پنجشنبه 29 تیرماه در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «دولت ترامپ به‌طور روزافزونی نگران وخامت حال باقر نمازی شهروند 80 ساله آمریکایی است که در حال حاضر در زندان ایران به‌سر می‌برد. یک مقام کاخ سفید به شدت در مورد اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی که ادعا کرده است این پدر و پسر در ایران نه در زندان، بلکه در حصر خانگی به سر می‌برند واکنش نشان داده است .»

این مقام به سی بی اس نیوز گفته است: «این ادعا کاملاً دروغ است و نشان می‌دهد که وزیر خارجه جمهوری اسلامی یا سعی دارد دروغ بگوید و ما را فریب بدهد، یا آن‌که او آنقدر از واقعیات و رفتار دولت خودش در مورد زندانی بودن نمازی‌ها بی‌اطلاع است که شرایط واقعی آنها را نمی‌داند.»

محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای با سی بی اس نیوز روز سه‌شنبه گفته بود که پدر و پسر نمازی دیگر در زندان اوین نیستند و اکنون در حصر خانگی به سر می‌برند. او اضافه کرده بود که این پدر و پسر آمریکایی ایرانی‌الاصل در زندان نیستند ولی اجازه خروج از کشور را ندارند.

مقام کاخ سفید به سی بی اس نیوز گفته است: «سیامک و باقر نمازی در زندان اوین هستند و با مشکلات جسمانی و نیاز به درمان به سر می‌برند. این دو ایرانی- آمریکایی اکنون دو سال است که در زندان هستند.

ما مطلع هستیم که آنها در دوران زندان خود مورد آزار روحی و جسمی قرار گرفته‌اند و احتمالاً این به خاطر شهروند آمریکایی بودن آنهاست.»

یک مقام پیشین دولت اوباما در مورد این موضوع گفته است: «شاید ظریف از شرایط نمازی‌ها اطلاع کافی ندارد. او هیج وقت در این مورد کنترلی نداشته است. با این حال وی می‌تواند در مورد حل این مساله یک شریک سازنده باشد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More