شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقامات امنیتی آمریکا: هکرهای ایرانی به اطلاعات رای‌دهندگان یک ایالت در آمریکا دست پیدا کرده‌اند

اف‌بی‌آی و وزارت امنیت میهن آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند هکرهای ایرانی که هفته‌ گذشته با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده به هزاران آمریکایی ایمیل فرستادند موفق شده‌اند دست‌کم در یک ایالت به اطلاعات رای‌دهندگان دسترسی پیدا کنند.

به گزارش رویتر، در ویدیویی که هکرهای ایرانی در مورد دسترسی به اطلاعات ثبت‌نام رای‌دهندگان منتشر کرده بودند، اطلاعات شخصی رای‌دهندگان ایالت آلاسکا به طور مختصر نشان داده شده است، اما مقامات امنیتی آمریکا و مسئولان انتخاباتی آلاسکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

مقام‌های امنیتی امریکا در بیانیه خود افزودند هکرهای ایرانی همچنین چند ایالت را برای یافتن نقاط آسیب‌پذیر آنها مورد بررسی قرار داده‌اند. رویترز به نقل از شرکت رسانه‌ای سایبراسکوپ گزارش داد ۱۰ ایالت هدف بررسی هکرها بوده‌اند.

هفته گذشته، مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند هکرهای ایرانی و روسی با هدف دخالت در انتخابات آمریکا اقدام به انتشار اطلاعات کذب در مورد انتخابات آمریکا پرداخته‌اند.

به گفته این مقامات، هکرهای ایرانی تحت نام گروه راست افراطی پراود بویز به هزاران رای‌دهنده آمریکایی ایمیل‌های تهدیدآمیز ارسال کرده بودند. این ایمیل‌ها همچنین حاوی یک ویدیو بود که در آن هکرها نشان داده بودند چگونه با رخنه در اطلاعات ثبت‌نام رای‌دهندگان می توانند در انتخابات آمریکا اختلال ایجاد کنند.  

به گزارش رویترز، کارشناسانی که این ویدیو را بررسی کرده‌اند معتقدند این ویدیو چیزی بیشتر از ترساندن رای‌دهندگان بوده و در صورتی که ساختگی نباشد می تواند نشان دهد که صحت انتخابات آمریکا در خطر است. در عین حال، تا روز جمعه مشخص نشده بود که آیا هکرهای ایرانی موفق شده‌اند به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند یا نه.

این در حالی است که ایران هر گونه نقش خود در این عملیات سایبری را نفی کرده است. علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، هفته گذشته پس از انتشار این خبر گفت: «ایران هیچ علاقه‌ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد.»

رویترز همچنین روز جمعه گزارش داد، هکرهای روسی نیز در اقدامی با هدف دخالت در انتخابات آمریکا، دفاتر حزب دموکرات در ایالت‌های کالیفرنیا و ایندیانا را هدف قرار داده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More