شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقامات ارشد اسرائیل نسبت به تهدید جمهوری اسلامی علیه صلح و امنیت جهانی هشدار دادند

مقامات ارشد اسرائیل با هشدار دوباره نسبت به تهدید جمهوری اسلامی علیه صلح و امنیت جهانی، بر عزم اسرائیل به واکنش جدی نسبت به تهدیدهای ایران تاکید کردند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه‌شنبه در یک سخنرانی با اشاره به حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان گفت: «ایران مهم‌ترین تهدید علیه صلح منطقه‌ای و جهانی است. در حالی که ایران به پیشبرد برنامه خود می‌پردازد، اسرائیل دست روی دست نخواهد گذاشت.»

گانتز گفت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای پایان دادن به تجاوزگری ایران دست به اقدام بزند. ما در برابر تلاش‌های ایران برای تبدیل شدن به تهدیدی وجودی علیه کشور اسرائیل و انتقال تسلیحات به نیروهای نیابتی آن در مرزهای ما، به دفاع از خود ادامه خواهیم داد.»

وزیر دفاع اسرائیل با اعلام آمادگی کشورش برای مقابله با بحران اقتصادی و سیاسی لبنان گفت: ما به خوبی از تلاش‌های حزب‌الله برای سوء استفاده از وضعیت بحرانی لبنان تحت تأثیر مستقیم ایران، آگاه هستیم.

اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل، نیز طی یک سخنرانی در مراسمی در شهر حیفا گفت: «در هفته‌های اخیر، شاهد تلاش ایران برای آسیب رساندن به اهداف اسرائیل در جبهه دریایی بوده‌ایم. همه جهان شاهد نتایج تجاوز ایران علیه غیرنظامیان بی‌گناه بودند. هرکسی که بخواهد در هر نقطه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم  به ما آسیب برساند، با قدرت ما مواجه خواهد شد.»

از سوی دیگر، روز سه‌شنبه معاون رییس شورای عالی دفاعی و معاون وزیر خارجه بحرین در سفر به اسرائیل در دیدار با مقام‌های این کشور از جمله، طال کالمن، فرمانده واحد ناظر بر ایران در ارتش اسرائیل، جمهوری اسلامی را مسئول تنش‌های منطقه خواندند.

معاون وزیر خارجه بحرین در این سفر در نشستی مطبوعاتی برجام را باعث افزایش بی‌ثباتی منطقه و کشته شدن افراد بی‌گناه بیشتری دانست و گفت جمهوری اسلامی باعث گسترش «افراطی‌گری و نفرت‌پراکنی» در سراسر خاورمیانه شده و در نتیجه اقدامات تهران، تعداد زیادی از مردم منطقه آواره شده و به اروپا پناه برده‌اند.

بیل هگرتی، عضو جمهوری‌خواه سنا، در توییتی با اشاره به این اظهارات گفت: در نتیجه ابتکار ترامپ در معرفی توافق ابراهیم، یک دیپلمات ارشد عرب به اسرائیل سفر می‌کند و از «تلاش ابلهانه بایدن» برای احیای برجام انتقاد می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More