شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مخالفان سوری درباره تشکیل یک هیئت متحد برای کنفرانس ژنو توافق کردند

 

مخالفان سوری در نشست ریاض پایتخت عربستان، روز جمعه سوم آذرماه، برای تشکیل یک هیئت متحد جهت حضور در کنفرانس ژنو که قرار است هفته آینده برگزار شود، به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسمه قضمانی، عضو ائتلاف ملی سوریه، در پایان روز دوم نشست مخالفان بشار اسد در ریاض در کنفرانس خبری، گفت:« نیروهای اپوزیسیون سوریه در ساعات باقی‌مانده امروز، درباره ۵۰ عضو تشکیل دهنده این هیئت به گفت‌وگوهای خود ادامه خواهند داد».

وی افزود:« با دو گروه قاهره و مسکو برای تشکیل یک هیئت جهت شرکت در گفت‌وگوهای مستقیم در ژنو، به توافق رسیدیم».

در نشست ریاض، نزدیک به ۱۴۰نفر از مخالفان سوری حضور دارند. ائتلاف ملی سوریه، گروه قاهره و گروه مسکو و نیز شماری از نمایندگان گروههای شبه‌نظامی مخالف اسد، از جمله شرکت‌کنندگان در نشست ریاض هستند.

در کنفرانس‌‌های گذشته در ژنو، مخالفان سوری با سه هیئت جداگانه، ائتلاف ملی سوریه، گروه مسکو و گروه قاهره، شرکت کرده بودند. دور آینده مذاکرات ژنو، قرار است در ۲۸ نوامبر ماه میلادی جاری، برگزار شود.

خانم قضمانی، با تأکید بر اینکه مخالفان سوری، خواهان مذاکرات مستقیم با دولت سوریه هستند گفت که هیئت ۵۰ نفره همه مخالفان سوری را شامل می‌شود.

سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، مانع اصلی به نتیجه رسیدن گفت‌گوهای گذشته در ژنو، اعلام شده است. در حالیکه مخالفان برکناری اسد را مقدمه گذر سیاسی در سوریه می‌شمارند، دولت این کشور، هر گونه گفت‌وگو در این باره را رد می‌کند.  

همزمان با کنفرانس ریاض، روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه، نشستی را در شهر سوشی روسیه برگزار کردند. پوتین، روحانی و اردوغان در پایان نشست خود، بر برگزاری کنفرانس سوشی میان مخالفان سوری و دولت سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور، به توافق رسیدند.

قضمانی اما درباره کنفرانس سوشی گفت:« هیج زمانی برای برگزاری آن مشخص نشده، همچنین اهداف آن برای ما روشن نیست. ما خود را برای کنفرانس ژنو آماده می‌کنیم».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More