شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمود عباس خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان‌ ملل شد

 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل ابراز تمایل آمریکا برای میانجی‌گری را رد کرده و خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  روز سه‌شنبه ۱ اسفند، عباس عباس ضمن «غیرممکن» خواندن تلاش‌های آمریکا گفت که خواهان ایجاد یک «سازوکار بین‌المللی چندجانبه» برای نظارت بر روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست. 

او دوباره با تاکید بر بر راه‌حل دوکشوری بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ گفت: «پس از این‌که آمریکا تعهدات خود را درمورد بیت‌المقدس نقض کرد، باید سازوکار بین‌المللی جدید چندجانبه‌ای برای حل مسأله‌ی فلسطین شکل بگیرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد برگزاری نشست بین‌المللی صلح در اواسط سال جاری میلادی، همچنین خواستار توقف شهرک‌سازی از سوی اسرائیل شد. عباس گفت که دولت او تلاش می‌کند در سرزمین‌های فلسطینی، تنها «محملی قانونی» باشد و سپس انتخابات را برگزار کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین، در آبان ۱۳۹۱ (نوامبر ۲۰۱۲)، پس از رأی مثبت اکثر کشورهای عضو سازمان ملل، به‌ عنوان «کشور ناظر غیرعضو» در این سازمان شناخته شد.

عباس در ادامه سخنرانی خود افزود که «ما هیچ درخواستی برای مذاکره با طرف اسرائیلی را رد نکرده‌ایم؛ چرا که مذاکرات را تنها راه برای تحقق صلح می‌دانیم».

پس از سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیکی هیلی، نماینده‌ی دائم آمریکا در سازمان ملل، خطاب به عباس گفت: «دیپلمات‌های آمریکا آماده‌ی میانجی‌گری‌اند، اما به‌ دنبال شما نمی‌دوند».

محمود عباس پیش از آن‌ که نمایندگان آمریکا و اسرائیل سخنرانی خود را ایراد کنند، جلسه‌ی شورای امنیت را ترک کرده بود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More